کد خبر : 6683
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 9 شهریور 1400 - 11:20
-

کرونا در ویتنام؛ گران شدن قهوه در جهان

کرونا در ویتنام؛ گران شدن قهوه در جهان
پس از مشکلات آب و هوایی برزیل که باعث تخریب محصولات قهوه این کشور و افزایش قیمت آن در سطح جهانی شد، اینک محدودیت‌ها و تعطیلات سخت‌گیرانه کرونایی ویتنام مانع توزیع این محصول در جهان شده است.؛

سرمای شدید سال گذشته برزیل و تاثیر آن بر محصولات قهوه، قیمت این محصول در جهان را به بالاترین میزان در ۷ سال گذشته رسانده است.

پس از مشکلات آب و هوایی برزیل که باعث تخریب محصولات قهوه این کشور و افزایش قیمت آن در سطح جهانی شد، اینک محدودیت‌ها و تعطیلات سخت‌گیرانه کرونایی ویتنام مانع توزیع این محصول در جهان شده است.

به گزارش سیب پرس، سرمای برزیل و کرونا در ویتنام نگرانی از کمبود قهوه و گرانی آن در جهان را رقم می‌زند.

بی بی سی نوشت: ویتنام به عنوان دومین تولید کننده برجسته و بزرگ قهوه در جهان به دلیل محدودیت‌ها و تعطیلات کرونایی قیمت دانه‌های قهوه خود را افزایش داده است.

افزایش شدید مبتلایان کووید ۱۹ و کمبود واکسن در مراکز اصلی تولید قهوه ویتنام باعث ایجاد محدودیت‌های رفت و آمد و نقل و انتقال در این مناطق و توقف صادرات قهوه شده است.

ویتنام صادرکننده اصلی قهوه روبوستای جهان محسوب می شود که دانه‌ای تلخ برای محصولات قهوه فوری و همچنین برخی از ترکیبات مخلوط‌های اسپرسو است.

قرنطینه شهر “هوشی مین” به عنوان بزرگترین شهر جنوبی ویتنام تجار ویتنامی را در صادرات کالا به ویژه دانه های قهوه با مشکل روبه رو کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث