کد خبر : 10280
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1402 - 16:42
-

یادداشت اختصاصی؛

شکاف تجربه و فرهنگ

شکاف تجربه و فرهنگ
مارگارت مید معتقد است، جوامعی كه درگذار تاریخی خود، تغییرات تاریخی، رسانه ای و فناورانه متعدد و سریعی را تجربه می کنند، از آمادگي بيشتري براي ظهور نسل تمایز از نسل های قبلی و توليد شكاف هاي اجتماعي و شكاف ارزشی، نگرشی، رفتاری و ارتباطی بین نسلی برخوردار هستند.؛

سیب پرس– منصور ساعی-مارگارت مید معتقد است، جوامعی که درگذار تاریخی خود، تغییرات تاریخی، رسانه ای و فناورانه متعدد و سریعی را تجربه می کنند، از آمادگی بیشتری برای ظهور نسل تمایز از نسل های قبلی و تولید شکاف های اجتماعی و شکاف ارزشی، نگرشی، رفتاری و ارتباطی بین نسلی برخوردار هستند.

🔹زیرا چنین تغییراتی، فرآیند مداوم، آرام و طبیعی انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر را دچار وقفه می کند. و بین دونسل «شکاف تجربه و فرهنگ» ایجاد می کند.

🔹مارگارت مید، در کتاب خود با عنوان«فرهنگ وتعهد: مطالعه ای در شکاف نسل ها» با بررسی حرکت های جمعی دانشجویی در دهه ۱۹۶۰ در غرب ادعا کرد:
🔹علت رفتارهای غیرمتعارف و ضدفرهنگ سنتی از سوی جوانان، وجود فاصله نسلی بین آنهایی است که قبل و بعد از جنگ جهانی دوم متولد و بزرگ شده اند.
🔹نسل تاریخی قبل از جنگ جهانی دوم به تاریخ پیوسته، دیگر هرگز تکرار نخواهد شد. زیرا آنان در دنیای بدون بمب اتم، تلویزیون، ماهواره و رسانه های جمعی جهانی، بدون رایانه و فضاپیماها و بدون بسیاری از وسایل مدرن دیگر بزرگ شده اند و در نتیجه تجربه نسل جدید را نمی توانند درک کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث