یادداشت اختصاصی؛
کوه یخ نادانی
![کوه یخ نادانی کوه یخ نادانی](http://cibna.ir/wp-content/uploads/2021/11/121-160x100.jpg)
سیبنا– منصور ساعی«کوه یخ نادانی» یا the iceberg of ignorance اصطلاحی است که توسط سیدنی یوشیدا در سال ۱۹۸۹ ابداع شد. تمرکز مطالعه او بر روی وضعیت و ساختار گردش اطلاعات در شرکت خودروسازی ژاپنی کالسونیک (Calsonic) در سال ۱۹۸۹ بود.
🔻نتایج مطالعه او نشان داد که:
🔹مدیران ارشد(مدیرعامل و هیات مدیره) تنها نسبت به ۴ درصد مسائل و مشکلات سازمان آگاهی دارند.
🔹مدیران میانی تنها نسبت به ۹ درصد مسائل و مشکلات آگاهی دارند.
🔹سرپرستان و سرگروه ها از ۷۴ درصد مسائل و مشکلات آگاهی دارند.
🔹کارگران و کارمندان خط مقدم که نزدیک ترین ارتباط با مشتری و اغلب کمترین دریافتی حقوق و دستمزد را دارند، از ۱۰۰ درصد مسائل و مشکلات آگاهی دارند.
🔸«کوه یخ نادانی» به حجم بسیار زیادی از مشکلات و مسائل سازمان اشاره دارد که از مدیران میانی و ارشد سازمان پنهان شده است. این پدیده ناآگاهی مدیران ارشد از ۹۶ درصد از مسائل سازمانی، چالش ها و نارضایتی کارکنان، زمینه را برای تجسم کوه یخ نادانی فراهم کرده است.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰