کد خبر : 10190
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1402 - 16:57
-

یادداشت اختصاصی؛

کوه یخ نادانی

کوه یخ نادانی
کوه یخ نادانی» یا the iceberg of ignorance اصطلاحی است که توسط سیدنی یوشیدا در سال 1989 ابداع شد. تمرکز مطالعه او بر روی  وضعیت و ساختار گردش اطلاعات در شرکت خودروسازی ژاپنی کالسونیک (Calsonic) در سال 1989 بود.؛

 

سیبنا– منصور ساعی«کوه یخ نادانی» یا the iceberg of ignorance اصطلاحی است که توسط سیدنی یوشیدا در سال ۱۹۸۹ ابداع شد. تمرکز مطالعه او بر روی  وضعیت و ساختار گردش اطلاعات در شرکت خودروسازی ژاپنی کالسونیک (Calsonic) در سال ۱۹۸۹ بود.

🔻نتایج مطالعه او نشان داد که:

🔹مدیران ارشد(مدیرعامل و هیات مدیره) تنها نسبت به ۴ درصد مسائل و مشکلات سازمان آگاهی دارند.

🔹مدیران میانی تنها نسبت به ۹ درصد مسائل و مشکلات آگاهی دارند.

🔹سرپرستان و سرگروه ها از ۷۴ درصد مسائل و مشکلات آگاهی دارند.

🔹کارگران و کارمندان خط مقدم که نزدیک ترین ارتباط با مشتری و اغلب کمترین دریافتی حقوق و دستمزد را دارند، از ۱۰۰ درصد مسائل و مشکلات آگاهی دارند.

🔸«کوه یخ نادانی»  به حجم بسیار زیادی از مشکلات و مسائل سازمان اشاره دارد که از مدیران میانی و ارشد سازمان پنهان شده است. این پدیده ناآگاهی مدیران ارشد از ۹۶ درصد از مسائل سازمانی، چالش ها و نارضایتی کارکنان، زمینه را برای تجسم کوه یخ نادانی فراهم کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث