کد خبر : 10834
تاریخ انتشار : شنبه 9 تیر 1403 - 9:45
-

چه کار کنیم که زیاد شیرینی نخوریم

چه کار کنیم که زیاد شیرینی نخوریم
 شاید شما هم جزو کسانی باشید که نتوانید به مصرف گاه و بی‌گاه شیرینی‌جات «نه» بگویید. شاید بارها تصمیم گرفتید که دیگر سراغ خوردن شیرینی نروید تا این عادت را ترک کنید اما موفق نشدید و باز هم میل به شیرینی رهایتان نکرده است. به‌هرحال دل‌کندن از مصرف شیرینی آن‌ هم در کنار چای یا در یک عصر بهاری و مهمانی سخت  است اما همیشه راه‌هایی برای ترک عادت‌های مضر وجود دارد.؛

سیب پرس– اگر میل شما به شیرینی زیاد است با استفاده از راهکارهای این مطلب آن را کاهش بدهید.

 شاید شما هم جزو کسانی باشید که نتوانید به مصرف گاه و بی‌گاه شیرینی‌جات «نه» بگویید. شاید بارها تصمیم گرفتید که دیگر سراغ خوردن شیرینی نروید تا این عادت را ترک کنید اما موفق نشدید و باز هم میل به شیرینی رهایتان نکرده است. به‌هرحال دل‌کندن از مصرف شیرینی آن‌ هم در کنار چای یا در یک عصر بهاری و مهمانی سخت  است اما همیشه راه‌هایی برای ترک عادت‌های مضر وجود دارد.

 

خراسان به نقل از«هلث لاین»  پنج راهکار ساده کاهش میل به شیرینی را توضیح داده است که در ادامه می خوانید:

 

آب بنوشید تا میل تان به شیرینی کمتر شود

گاهی اوقات علت میل به شیرینی‌جات، کم‌آبی بدن است. در مواقعی که تمایل به مصرف قند و شیرینی دارید، یک لیوان آب بنوشید تا موقتاً از این حس فاصله بگیرید.

کم کردن مصرف شیرینی با دوش آب گرم

مطالعات نشان می‌دهد حداقل ۵ تا ۱۰ دقیقه دوش آب گرم یا حمام آب گرم در برخی افراد که هوس قند دارند، باعث فراموشی و تسکین این هوس می‌شود.

 

 

 

اگر خوب بخوابید، کمتر هوس شیرینی می کنید

بر اساس تحقیقات، خواب نامناسب و ناکافی در شب منجر به مصرف قند یا غذاهای ناسالم در روز بعد می‌شود. همچنین مدت زمان خوابیدن با بهبود میزان حساسیت به انسولین و کاهش اشتها و میل به خوردن شیرینی و شوری مرتبط است.

 

برای کم خوردن شیرینی استرس خود را کنترل کنید

برخی افراد در مواقعی که مضطرب هستند، به مصرف شیرینی‌جات رو می‌آورند. سعی کنید با نوشیدن آب، تنفس عمیق و دوری از موقعیت تنش‌زا، بر استرس و اضطراب خود غلبه کنید تا به سمت مصرف شیرینی‌جات نروید.

 

 

پیاده‌روی سریع میل به شیرینی را کم می کند

پیاده‌روی به دو دلیل برایتان مفید است؛ اول، سبب هضم وعده‌ غذایی قبلی می‌شود. دوم این که ورزش باعث آزاد شدن اندورفین در مغز و ایجاد حس خوب می‌شود که می‌تواند به از بین بردن ولع شیرینی‌جات کمک کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث