کد خبر : 1022
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 اسفند 1397 - 17:01
دسته‌بندی نشده
-

اتمام پذیره‌نویسی اوراق اجاره حریل۰۲ در نخستین روز از مهلت سه‌روزه

اتمام پذیره‌نویسی اوراق اجاره حریل۰۲ در نخستین روز از مهلت سه‌روزه
دادوستد بیش از 763 میلیون ورقه به ارزش افزون بر شش هزار و 195 ریال در 134 هزار و 662 نوبت معاملاتی، ماحصل نقل‌وانتقال‌های دوازدهمین روز از دوازدهمین ماه سال 97 در بازارهای فرابورس ایران بود که علاوه بر افزایش حجم، ارزش این مبادلات نسبت به روز گذشته دو برابر شد.؛

به موازات افزایش حجم و ارزش دادوستدهای فرابورس طی امروز، نماد اوراق مشارکت طرح‌های عمرانی-انتفاعی دولت سال ۱۳۹۶ که موضوع آن تامین منابع مالی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیمه‌تمام دولت است، به منظور آغاز معاملات ثانویه این اوراق برای نخستین بار در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس گشایش یافت.

این اوراق در نماد معاملاتی «اشاد ۱۰» که در ۲۶ اسفندماه سال ۹۶ منتشر شده و ۴۸ ماه بعد در ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ سررسید خواهد شد، دارای نرخ ۱۵ درصدی بوده و دوره پرداخت سود آن نیز هر شش ماه یک بار است.

از سوی دیگر روز جاری پذیره‌نویسی تعداد یک میلیون ورقه اجاره ریل پرداز سیر در نماد «حریل ۰۲» در نخستین روز از مهلت سه‌روزه به اتمام رسید.

بر این اساس، پذیره‌نویسی این اوراق با قیمت اسمی هر ورقه یک میلیون ریال به منظور خرید نقدی ۳۶۷ دستگاه واگن باری لبه‌بلند از طریق بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس با موفقیت انجام شد.

همچنین از فردا دوشنبه پذیره‌نویسی ۶۰۰ هزار ورقه اجاره شرکت ریل پرداز نوآفرین در نماد معاملاتی «نوریل۰۲» به منظور خرید و اجاره ۹ دستگاه واگن آغاز می‌شود.

رصد معاملات بازار سهام و اوراق در فرابورس

روز جاری معامله‌گران سهام در بازارهای اول و دوم به ترتیب ۵۷ و ۳۴۳ میلیون سهم را به ارزش ۱۷۵ و ۹۰۸ میلیارد ریال دست به دست کردند که در این میان نماد «ذوب» بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد.

در همین حال مبادلات سهام در تابلوهای معاملاتی بازار پایه نیز به نقل‌وانتقال افزون بر ۳۴۲ میلیون سهم به ارزش حدودی یک هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال انجامید.

در این میان، شاخص کل فرابورس ایران تحت تاثیر اهرم منفی ۱۶ واحدی از جانب نماد مارون حدود ۱۷ واحد افت کرد و در ارتفاع ۲۰۸۱ واحدی قرار گرفت.

از سوی دیگر نگاهی به جدول بیشترین افزایش قیمت در میان نمادهای فرابورسی حاکی از آن است که نمادهای «ثرود» و «گکوثر» متعلق به شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود و هتل پارسیان کوثر اصفهان بیشترین افزایش قیمت را در روز جاری به همراه داشتند. در سمت مقابل نام نماد بیمه کوثر بیشترین کاهش قیمتی را در جریان معاملات امروز تجربه کرد.

در نهایت معامله‌گران اوراق بیش از ۱۷ میلیون ورقه بهادار را به ارزش افزون بر ۳ هزار و ۳۸۱ میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی جابه‌جا کردند که با مبادله بیش از یک میلیون ورقه «اشاد ۱۰» به ارزش افزون بر ۸۷۶ میلیارد ریال، این نماد معاملاتی که امروز برای نخستین بار بازگشایی شد، بیشترین ارزش مبادلاتی را نسبت به تمامی اوراق به ثبت رساند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث