کد خبر : 10790
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 خرداد 1403 - 14:27
-

آزمایش CRP چیست و چرا تجویز می‌ شود؟

آزمایش CRP چیست و چرا تجویز می‌ شود؟
در برخی از موارد، بروز علائمی مانند تب و لرز، اسهال و استفراغ و مشکل در تنفس می‌تواند نشان‌دهنده عفونت در بدن شما باشد. آزمایش CRP به راحتی می‌تواند وجود عفونت و التهاب در بدن شما را تایید کند. از این رو، اگر قصد دارید که بدانید CRP چیست و اطلاعات کاملی راجع به آن بدست آورید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.؛

سیب پرس– در برخی از موارد، بروز علائمی مانند تب و لرز، اسهال و استفراغ و مشکل در تنفس می‌تواند نشان‌دهنده عفونت در بدن شما باشد. آزمایش CRP به راحتی می‌تواند وجود عفونت و التهاب در بدن شما را تایید کند. از این رو، اگر قصد دارید که بدانید CRP چیست و اطلاعات کاملی راجع به آن بدست آورید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

منظور از CRP(C-reactive protein)، پروتئین واکنشی C است. این پروتئین واکنشی، ماده‌ای خارجی نیست و کاملا طبیعی طی فرآیندی در کبد انسان تولید می‌شود. به صورت معجزه‌آسا هنگامی که بدن درگیر بیماری‌های عفونی و التهابی شده باشد، پروتئین واکنشی یا C وارد جریان خون خواهد شد. این پروتئین برای حرکت و ورود به خون، همراه پروتئین‌های دیگر از کبد عبور می‌کند. در مرحله بعد پروتئین واکنشی C بخش آسیب دیده را ترمیم و درمان خواهد کرد.

التهاب روشی است که بدن از آن برای محافظت از خود در برابر آسیب‌ها و عفونت استفاده می‌کند. این امر می تواند باعث درد، قرمزی و تورم در ناحیه آسیب دیده شود. برخی از اختلالات خود ایمنی و بیماری‌های مزمن نیز می‌توانند باعث التهاب شوند. به طور معمول، سطح پروتئین واکنش پذیر C در خون پایین است. سطح بالای CRP ممکن است نشانه عفونت جدی یا اختلال دیگری باشد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث