کد خبر : 10793
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 15 خرداد 1403 - 14:34
-

گزارش ؛

مردم کدام کشورها بیشترین ذرات میکروپلاستیک را استنشاق کرده و یا می‌خورند؟

مردم کدام کشورها بیشترین ذرات میکروپلاستیک را استنشاق کرده و یا می‌خورند؟
در مطالعه ای جدید میزان پلاستیک خورده شده و استنشاق شده توسط مردم در ۱۰۹ کشور جهان مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج این مطالعه نشان می دهد که مردم در بریتانیا و ایرلند پس از چین و مغولستان، بیشترین ذرات میکروپلاستیک را از طریق تنفس به ریه‌های خود می‌فرستند.؛

 

سیب پرس– در مطالعه ای جدید میزان پلاستیک خورده شده و استنشاق شده توسط مردم در ۱۰۹ کشور جهان مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج این مطالعه نشان می دهد که مردم در بریتانیا و ایرلند پس از چین و مغولستان، بیشترین ذرات میکروپلاستیک را از طریق تنفس به ریه‌های خود می‌فرستند.

این امر ناشی از تجزیه و پراکندگی زباله‌های پلاستیکی بدون پالایش در محیط زیست است.

بر اساس این مطالعه، مردم بریتانیا و ایرلند روزانه حدود ۷۹۱ هزار ذره میکروپلاستیک را استنشاق می‌کنند. در چین و مغولستان، این میزان بسیار بالاتر و حدود ۲.۸ میلیون ذره در روز است.

ذرات میکروپلاستیک به ذراتی کوچکتر از ۵ میلی‌متر گفته می‌شود.

محققان دریافتند که ساکنان ایالات متحده روزانه حدود ۳۰۰ هزار ذره را استنشاق می‌کنند، در حالی که ساکنان مدیترانه و مناطق نزدیک به آن، کمتر از این میزان را تنفس می‌کنند. کشورهایی مانند اسپانیا، پرتغال و مجارستان ماهانه حدود ۶۰ هزار تا ۲۴۰ هزار ذره را استنشاق می‌کنند.

در مجموع، این مطالعه نشان داد که مالزیایی‌ها ماهانه حدود ۱۵ گرم میکروپلاستیک می خورند که بیشتر از هر کشور دیگری است و اکثر این ذرات پلاستیکی از منابع آبی منتقل می‌شود.

اندونزیایی‌ها نیز با خوردن حدود ۱۳ گرم میکروپلاستیک در ماه، در رتبه بعدی قرار دارند. مصرف غذایی میکروپلاستیک در ایالات متحده حدود ۲.۴ گرم در ماه برآورد شده است، در حالی که کمترین میزان مربوط به پاراگوئه با ۰.۸۵ گرم است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث