کد خبر : 2308
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 - 18:20
دسته‌بندی نشده
-

تداوم روند صعودی شاخص کل فرابورس ایران

تداوم روند صعودی شاخص کل فرابورس ایران
شاخص کل فرابورس ایران در ادامه روند صعودی خود امروز نیز ضمن تجربه صعود 45 واحدی در پایان معاملات در سطح 2613 واحدی قرار گرفت که در این میان نماد‌های گروه‌های فلزات اساسی و استخراج کانه‌های فلزی بیشترین تاثیر را بر رشد بیش از 1.5 درصدی امروز آیفکس بر جای گذاشتند.؛

، نماد‌های «کگهر»، «ذوب»، «دماوند» و «میدکو» امروز دوشنبه ۹ اردیبهشت ۹۸ به ترتیب بیش از ۹ ، ۶ ، ۵ و ۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص کل داشتند و در عبور این نماگر از ارتفاع ۲۶۰۰ واحدی بیش از سایر نمادها سهیم بودند.

رصد سایر نماد‌های فرابورسی نیز نشان می‌دهد که در روزی جاری دو نماد «حسیر» و «توریل» به ترتیب بیشترین افزایش و کاهش قیمت روزانه را به خود اختصاص داده‌اند و «ذوب»، «بزاگرس» و «سمگا» پُربازدید‌ترین نماد‌ها در معاملات امروز شده‌اند.

از طرف دیگر، در میانه هفته دوم معاملاتی اردیبهشت ۶۴۲ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار و ۴۳۵ میلیارد ریال در مجموع دو بازار اول و دوم میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد که نماد «ذوب» در این میان بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفت.

به‌علاوه، بازار پایه نیز امروز شاهد داد‌وستد ۷۲۲ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار و ۹ میلیارد ریال در مجموع سه تابلو خود بود.

همچنین بازار ابزار‌های نوین مالی که در آن اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) معامله می‌شود، امروز شاهد خرید و فروش ۱۸ میلیون ورقه به ارزش یک هزار و ۸۱۴ میلیارد ریال بود و نماد «اعتماد» با بیش از ۲۶۴ میلیارد ریال ارزش، بیشترین ارزش معاملاتی در این بازار را از آن خود کرد.

در نهایت در پایان معاملات امروز یک میلیارد و ۵۵۱ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۶ هزار و ۴۲۶ میلیارد ریال در مجموع بازار‌های فرابورس دادو‌ستد شد که حجم معاملات نسبت به روز گذشته میزانی از افزایش را نشان می‌داد.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث