کد خبر : 3134
تاریخ انتشار : شنبه 11 خرداد 1398 - 22:59
دسته‌بندی نشده
-

گیگابایت خواهان سهم بیشتری از بازار حافظه های رم

گیگابایت خواهان سهم بیشتری از بازار حافظه های رم
گیگابایت طی برگزاری نمایشگاه کامپیوتکس 2019 از دو مدل حافظه DDR4 مجهز به نورپردازی RGB در فرکانس های 3600 و 4800 مگاهرتزی رو نمایی کرده است که به اختصار به ویژگی های این حافظه ها خواهیم پرداخت.؛

این دو محصول بصورت کیت های ۱۶ گیگابایتی (۲ ماژول ۸ گیگابایتی) در فرکانس های ۳۶۰۰ مگاهرتزی و با تایمینگ ۱۸-۱۹-۱۹-۳۹ و همچنین فرکانس شگفت انگیز ۴۸۰۰ مگاهرتزی با تایمینگ ۱۹-۲۲-۲۲-۴۲ معرفی شده اند. چیپ های به کار رفته در ماژولهای ۳۶۰۰ Mhz از نوع Hynix C-Die بوده که در ولتاژ پیشفرض ۱٫۲ ولت و ولتاژ ۱٫۳۵ در حالت XMP فعالیت می کنند.

رم گیگابایت

همچنین به منظور خنک سازی چیپ های حافظه از هیت سینک های سنگین آلومینیومی و مقاوم در برابر خراشیدگی استفاده شده است که نسبت به مدل های پیشین از رنگ تیره تری در طراحی آنها استفاده شده است.

سیستم نورپردازی RGB به کار رفته در این حافظه های DDR4 که به زیبایی هر چه بیشتر این رم ها منجر شده است بطور کامل با نرم افزار مدیریت نور پردازی گیگابایت یعنی RGB Fusion سازگار است که به کمک آن می توانید به سادگی تنظیمات نورپردازی و رنگ بندی RGB های حافظه DDR4 خود را با شیوه ، رنگ و الگوهای نورپردازی دیگر قطعات رایانه تان همگام نموده تا به یک هارمونی زیبا و دلچسب از بازی رنگ و نور دست یابید.

رم گیگابایت

از دیگر ویژگی این حافظه های جدید AORUS ، وجود دو ماژول خالی از چیپ حافظه یا به اصطلاح “Demo” در کنار دو ماژول اصلی در جعبه محصول است ، که این ماژول های Demo کاملا شبیه به ماژول های واقعی حافظه بوده و به نورپردازی RGB یکسان با ماژول اصلی نیز مجهز هستند.  با نصب دو ماژول اصلی در شکاف های مخصوص نصب حافظه، دو شکاف دیگر خالی باقی می مانند که علاوه بر افزایش احتمال جمع شدن گرد و غبار در آن ناحیه ، ممکن است هارمونی ظاهری و نورپردازی درون کیس نیز مختل شود، اما با استفاده از ماژولهای اضافی تدارک دیده شده می توانید دو شکاف دیگر را نیز پر کرده تا ضمن بهره مندی از RGB LED های بیشتر ، از ورود گرد و غبار به شکاف های مخصوص حافظه جلوگیری نمایید.

لازم بذکر است اطلاعات زیادی از کیتهای ۴۸۰۰ مگاهرتزی در دسترس نیستند و گیگابایت تنها به نمایش یک سیستم مجهز به این ماژول ها و نمایش نتایج AIDA 64، مربوط به این ماژولها بسنده کرده است. ولی با این حال نتایج تست مذکور نشان دهنده ایجاد پهنای باند خارق العاده و بالای۶۰۰۰۰  مگابایت بر ثانیه توسط این حافظه ها می باشد، که خود نشان از عزم بالای کمپانی گیگابایت برای تصاحب سهم بیشتر از بازار حافظه های رم حرفه ای و گیمینگ است. رونمایی از این حافظه در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۹ به احتمال فراوان نوید عرضه این محصول به بازار جهانی را در سال جاری میلادی می دهد هر چند که باید منتظر انتشار خبرهای بیشتری در این زمینه از کمپانی گیگابایت بود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث