کد خبر : 3237
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 خرداد 1398 - 21:48
دسته‌بندی نشده
-

الکامپ زمینه ساز حضور ذینفعان آی سی تی زیر یک چتر

الکامپ زمینه ساز حضور ذینفعان آی سی تی زیر یک چتر
دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور نمایشگاه الکامپ را بزرگترین رویداد فناوران در کشور دانست و افزود: سازمان نظام صنفی رایانه ای به عنوان متولی نمایشگاه الکامپ توانسته است زمینه حضور همه ذینفعان را زیر یک چتر فراهم آورد.؛

رسول سرائیان در نشست خبری در اینباره بیان کرد: امسال این نمایشگاه دارای چند ویژگی برجسته است و سعی شده با افزودن قسمت‌های جدیدی به الکامپ کمک قابل توجهی به روند رشد فناوری در کشور شود.
او با اشاره به شروع کار برگزاری نمایشگاه الکامپ ادامه داد: از بهمن ماه روند برگزاری الکامپ کلید خورد اما باوجود برخی موضوعات سیاسی و اقتصادی با انتخاب شعار آینده بهتر برای نمایشگاه امسال، امید و نشاط را به جامعه تزریق کنیم و تا امروز نیز استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه به عمل آمده است.
به گفته او امسال نیز الکامپ استارز، الکامپ تاکز، الکامپ ترندز و الکامپ گیمز نیز از بخش های اصلی نمایشگاه هستند که بخش الکام جابز برای نخستین بار در این نمایشگاه اجرا می شود.
او در توضیح این بخش افزود: بخش الکامپ جابز با این رویکرد برگزار می شود تا بستری را برای ایجاد اشتغال و توسعه کسب و کارها ایجاد کند. درواقع الکام جابز برای جذب افراد متخصص و حمایت از افرادی که پتانسیل حضور و فعالیت در این عرصه را دارند، مهیا شده که می توان با آموزش آنها فضای مهارت آموزی را برای این افراد فراهم کرد.
به گفته سرائیان، سفرهای الکامی از دیگر برنامه های الکامپ است تا با تورهای داخل نمایشگاهی توسط تور لیدرهای خاصی بازدید انجام شود؛ همچنین بخشی را برای مهمانان خارجی برای بازدید از نمایشگاه و شرکت ها درنظر گرفته شده که تسهیل خاصی برای تجار و بازرگانان خارجی باهمکاری معاونت علمی درنظر گرفته شده است
سراییان ادامه داد: نسل پنجم، هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیا، بلاک چین، داده های باز، رباتیک،از فناوری های روز دنیاهستند که شرکت های قابل توجهی در ایران توانستند به محصولات اولیه برسند.
دبیرکل سازمان نصر در ادامه به حضور مسئولان در نمایشگاه امسال پرداخت وافزود: تعدادی از مسئولان برای برگزاری این جشنواره ما را یاری کردند و همچنین وزیر ارتباطات بحث دعوت از وزرای خارجی را در دستور کار مجموعه خود قرار داد و امیدواریم نمایشگاه امسال را با حضور تعداد قابل توجهی از وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای مختلف برگزار کنیم.
سرائیان در ادامه به برنامه های جنبی نمایشگاه اشاره کرد و افزود: یکی از بخش های این نمایشگاه، بخش توان یاب است که سال گذشته برای اولین بار در یک فضای حمایتی برای توانیاب‌هایی که در حوزه فناوری فعال هستند، ایجاد شد.
دبیرکل سازمان نصر گفت: نگاه ما برای ایجاد این فضا، نگاه خیریه و کمک نبود. ما نگاه تجاری به ماجرا داشتیم تا این افراد هم بتوانند مانند دیگران در این نمایشگاه فعالیت کنند. امسال نیز مانند سال قبل این فضا را با شرایط بهتر و به صورت حمایتی در اختیار توانیاب ها قرار خواهیم داد.
او ادامه داد: بخش توان تک با ماموریت ارائه خدمات توان یابان براساس بستر فناوری اطلاعات و دیده شدن کسب و کارهای توان یابان برای جذب سرمایه گذار برگزار می شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث