کد خبر : 3526
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 6 اسفند 1398 - 18:43
دسته‌بندی نشده
-

یادداشت اختصاصی؛

جایگاه کیوسک غیرنقدی در صنعت  بانکداری

جایگاه کیوسک غیرنقدی در صنعت  بانکداری
آمارها نشان می‌دهد بیش از ۵۳ درصد تراکنش‌های دستگاه‌های خودپرداز، برای اموری غیر از برداشت وجه نقد است؛ یعنی اموری همچون انتقال وجه، دریافت مانده‌حساب، پرداخت قبوض، پرداخت اقساط تسهیلات، مشاهده چند گردش آخر حساب، خرید شارژ تلفن همراه و غیره.یکی از کاربردهای هوشمندانه دستگاه‌های خودپرداز غیر نقدی، استفاده از آن‌ها در کنار دستگاه‌های خودپرداز است. ؛

محمد سروش/سیبنا

آمارها نشان می‌دهد بیش از ۵۳ درصد تراکنش‌های دستگاه‌های خودپرداز، برای اموری غیر از برداشت وجه نقد است؛ یعنی اموری همچون انتقال وجه، دریافت مانده‌حساب، پرداخت قبوض، پرداخت اقساط تسهیلات، مشاهده چند گردش آخر حساب، خرید شارژ تلفن همراه و غیره.یکی از کاربردهای هوشمندانه دستگاه‌های خودپرداز غیر نقدی، استفاده از آن‌ها در کنار دستگاه‌های خودپرداز است. با این کار، بانک‌ها می‌توانند به‌راحتی صف جلوی دستگاه‌های خودپرداز را مدیریت کنند و در مواقع شلوغی که تقاضا برای درخواست وجه نقد بالا است، دیگر مشتریان را به استفاده از دستگاه خودپرداز غیر نقدی هدایت کنند. با این کار، نه‌تنها مشتریان رضایت بیشتری خواهند داشت، بلکه بانک‌ها مشتریان خود را نیز حفظ می‌کنند و جلوی از دست دادن کارمزدهای شتابی روی دستگاه‌های خودپرداز را می‌گیرند. علاوه بر این، به خاطر اندازه کوچک و ارزان بودن دستگاه‌های خودپرداز غیرنقدی می‌توان آن‌ها را در مجتمع‌های کوچک‌تر نیز نصب کرد.

عملکرد اصلی کیوسک غیرنقدی

  • ارائه خدمات بانکی غیرنقدی(انتقال وجه داخلی و شتابی، خدمات کارت، خدمات بدون کارت وصورتحساب…)
  • ارائه خدمات پرداخت(پرداخت قبض، خرید شارژ، شارژ کارت و…)
  • ارائه خدمات ارزش افزوده(بارکدخوان، خدمات و کارت بلیط و تیکت ویژه رستوران‌ها، مراکز خرید، مراکز هنری مترو و شبکه حمل‌ونقل و…)
  • پرداخت و بازپرداخت تسهیلات با کارت‌های داخلی و شتابی برای تسهیلات (داخلی)
  • ارائه خدمات contactless و پشتیبانی از تراکنش های آن

مزیت های کیوسک غیرنقدی:

  •  تحقق همه انتظارات از خدمات غیرنقدی خودپرداز
  • سرعت مناسب در ارائه خدمات به مشتری
  • حذف صف و بار تراکنش غیرنقدی شعب
  • پشتیبانی از بارکد دوبعدی، کارت‎های مایفر و مگنت
  • دسترس پذیری بی وقفه و ارائه خدمات بانکی به صورت ۲۴ ساعته
  • نصب و راه اندازی ساده در مراکز تجاری، اداری و مسکونی
  • قابلیت اختصاصی‎سازی خدمات برای کسب‎وکارهای مختلف
  • عدم نیا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث