کد خبر : 4373
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 شهریور 1399 - 17:55
-

یادداشت اختصاصی؛

چرا محتوا محوری در روابط عمومی مهم است?

چرا محتوا محوری در روابط عمومی مهم است?
 روابط عمومی های حرفه ای دریافتند که در دنیای جدید منبرها و تریبون های زیادی(رسانه های اجتماعی متنوع و متکثر) وجود دارد و دوره رسانه های جمعی(رادیو تلویزیون و مطبوعات و خبرگزاری ها) به سرآمده و لذا اگر منبری محتوای مطلوب و مفید داشته باشد، مخاطب را جذب می کند.؛

‘گزارش اختصاصی/سیب پرس-منصور ساعی 

«محتوا محوری» به عنوان یک شاخص مهم در سنجش تخصص گرایی و حرفه­ ای گرایی در روابط عمومی، محصول توسعه رسانه های اجتماعی است.

در واقع براثر توسعه فراگیر رسانه های اجتماعی همچون وبلاگ ها، ویکی ها و سایت های شبکه های اجتماعی، پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی موبایلی کم کم روابط عمومی ها از رویکرد اطلاع رسانی صرف و بمباران خبری و تبلیغاتی مخاطبان دست برداشتند و به تولید محتوای مخاطب پسند و مبتنی بر نیاز مخاطب روی آوردند.

روابط عمومی های حرفه ای دریافتند که در دنیای جدید منبرها و تریبون های زیادی(رسانه های اجتماعی متنوع و متکثر) وجود دارد و دوره رسانه های جمعی(رادیو تلویزیون و مطبوعات و خبرگزاری ها) به سرآمده و لذا اگر منبری محتوای مطلوب و مفید داشته باشد، مخاطب را جذب می کند.

«روابط عمومی محتوا محور» با درپیش گرفتن رویکرد بازاریابی محتوا، به دنبال تولید محتوای تاثیرگذاری است که از یک طرف اطلاعات و دانش مخاطبان را بالا برده و آنها را هوشمند سازد و از طرف دیگر با تولید محتوای غیرتبلیغاتی و مفید و روایت داستان و علائق یک سازمان با دیگران را به اشتراک گذاشته و آگاهی عمومی در مورد سازمان افزایش داده و به تعامل به مخاطبان می پردازد.

«قالب های تولید محتوا در روابط عمومی محتوامحور» نیز دگرگون شده است. امروزه متن و عکس حرف اول را نمی زنند، بلکه امروز یک تصویرویدئویی کوتاه، یک اینفوگرافیک حرفه ای، یک موشن گرافیک چند ثانیه ای و یک پادکست یا یک وادکست چند دقیقه ای برابر هزاران صفحه کلمه، متن و عکس است.بنابراین تسلط به روزنامه نگاری برند یک مهارت مهم برای تولید محتوا در روابط عمومی محتوامحور است.

روابط عمومی محتوامحور به منابع انسانی متخصص و ماهری نیاز دارد که به سازمان هویت انسانی ببخشد نه هویت تجاری.یعنی از طریق تولید محتوای مخاطب محور به پیوند علائق سازمان با علائق و نیازهای مخاطبان کمک کند تا سازمان در میان مخاطبان برند و هویتی تبدیل شود که در راستای «توسعه پایدار انسان پایه» حرکت می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث