چرا در روابط عمومی، داستانگویی و روایت مهم است؟
گزارش اختصاصی/منصور ساعی-سیبنا امروزه به جای قالب های رسمی رسانه ای یعنی خبر و گزارش و مصاحبه و حتی قالب های تبلیغاتی مرسوم، از داستانگویی و روایت به مثابه یک قالب ارتباطی موثر در اختیار روابط عمومی برای ایجاد و توسعه ارتباطات برند استفاده می کنند. داستان و روایت عامل محوری و مرکز ثقل برندسازی
از اطلاع رسانی مستقیم و اگهی استفاده نمی کند. بلکه داستان می گوید و به صورت غیرمستقیم به روایت یک محصول و خدمت و ایده یا روایت یک موضوع و چالش می پردازد.
امروزه روابط عمومی ها برای تولید روایت حرفه ای به روزنامه نگاری برند روی آورده اند.
نوعی روزنامه نگاری که به بیان و انتشار تجربیات موثق سازمان به صورت داستان گویی می پردازد و از آن طریق موقعیت رقابتی خود را با تثیبت برند افزایش می دهد. تعریف داستان برند یک شرکت، بازگو کردن تجارب شخصی از محل کار و پرسنل و حتی مشتریان شیوه ای جالب برای ترغیب مخاطبان به شمار می آید.محتوای تولید شده ممکن است متن، عکس و یا فیلم قدیمی باشد.
روزنامه نگاری برند، برآیند نقش داستان گویی روابط عمومی است.روزنامه نگاری برند، شامل نوشتن داستان هایی در مورد یک شرکت، برند، خاطرات و تجربه های مثبت است.
داستان هایی که شباهتی به آگهی و برنامه های بازاریابی ندارند، بلکه یک حس و رابطه همدلی، رابطه گفتگویی درمشتری ایجاد می کند،نه بمباران اطلاعاتی مشتریان با گلوله های بازاریابی سودمحور.
برچسب ها :اخبار مهم ، برگزیده های وب ، دانش و فن آوری ، یادداشت
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰