کد خبر : 6773
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 28 شهریور 1398 - 16:26
-

یادداشت اختصاصی؛

همه تفاوت‌های بانکداری Multichannel با Omnichannel

همه تفاوت‌های بانکداری Multichannel با Omnichannel
کانال همه کاره یا Omnichannel چیزی فراتر از مهیا کردن راههای چندگانه برای مشتریان در انجام تراکنش است. Omnichannel راهکار تعاملی باثبات و بدون نقص مابین مشتریان و موسسات مالی‌شان از طریق کانال‌های چندکاره است. در حالیکه چندکانالگی (multichannel) بر تراکنش متمرکز شده است، Omnichannel بر تعامل بینابین تمرکز دارد.؛

سیب پرس– یادداشت اختصاصی- _سید عنایت الله گوهری

بانک‌ها امروزه می‌توانند از خرده فروشان یاد بگیرند که چگونه فرآیند مسیر طی شده‌ی مشتری را از طریق Omnichannel دنبال می‌کنند. هر باری که مشتریان پای کامپیوتر می‌نشینند و از طریق آن به دنبال فروشگاه یا محصول مورد نظر خود می‌گردند و یا با دپارتمان خدمات مشتری تماس می‌گیرند، ردپاهایی را از خود به جا می‌گذارند. درون این ردپای دیجیتالی اطلاعاتی وجود دارد که می‌توان با تحلیل آنها به فهم بهتری از مشتری دست یافت.

تعریف Omnichannel

کانال همه کاره یا Omnichannel چیزی فراتر از مهیا کردن راههای چندگانه برای مشتریان در انجام تراکنش است. Omnichannel راهکار تعاملی باثبات و بدون نقص مابین مشتریان و موسسات مالی‌شان از طریق کانال‌های چندکاره است. در حالیکه چندکانالگی (multichannel) بر تراکنش متمرکز شده است، Omnichannel بر تعامل بینابین تمرکز دارد.

نقطه تمایز Omnichannel

دیدگاه IBM درباره تکامل از چندکاناله بودن به Omnichannel در جدول بالا با جزئیات آماده است. Omnichannel قرار نیست جایگزین Multichannel بشود بلکه آن را تقویت می‌کند. Multichannel به عنوان یک چشمه‌ی ضروری برای یک تجربه‌ی Omnichannel جامع در نظر گرفته می شود.

نتیجه‌گیری

داشتن یک زیرساخت چند کاناله و مهیا کردن یک تجربه‌ی Omnichannel به مشتریان اجازه می دهد که از یک سرویس شخصی و بی نقص به کمک تمامی دستگاههای مورد استفاده لذت ببرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث