کد خبر : 7768
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 آذر 1400 - 21:12
-

گزارش اختصاصی؛

کرونا ۳۰ درصد از دکوراتورها را بیکار کرد/ امیدواری به اشتغال دوباره با اجرای مدیریت هوشمند کرونا

کرونا ۳۰ درصد از دکوراتورها را بیکار کرد/ امیدواری به اشتغال دوباره با اجرای مدیریت هوشمند کرونا
در یک سال گذشته ۳۰ درصد از همکاران ما بیکار شدند. اما حالا با گسترش واکسیناسیون و اجرای سیستم هوشمند مدیریت، امیدواریم همکارانمان دوباره به صنف برگردند.؛

رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان گفت: بیشتر فروش محصولات در نیمه دوم سال است که البته در سال‌ گذشته به خاطر عدم برپایی مهمانی‌ها و تعطیلی‌های صنفی دوره‌ای ۳۰ درصد از همکارانمان به‌طور کامل این صنف را ترک کردند اما با کاهش محدودیت‌ها و اجرای مدیریت هوشمند کرونا امیدواریم که همکارانمان به صنف برگردند.

 

به گزارش سیبنا (کرونومی) بهروز چوداری میلانی گفت: در پاندمی کرونا همه اصناف دچار یک سردرگمی و رخوت شدند، این موضوع در صنف تزئینات داخلی شاید بیشتر از خیلی از اصناف خودنمایی کرد.

وی تصریح کرد: در دیگر اصناف بعد از خرید محصول دیگر نیاز به کارشناس برای ارائه خدمات نیست اما در صنف ما بعد از خرید محصول باید فردی برای نصب به منازل مراجعه کند و ازآنجایی‌که مردم تمایلی نداشتند در پاندمی کرونا افراد غریبه به منزل‌شان بروند، عملاً بازار بزرگی را از دست دادیم. درواقع این صنف علاوه بر سودی که از فروش محصولات می‌توانست داشته باشد، سود خدمات پس از فروش مانند نصب را از دست داد.

او در ادامه بیان کرد: بیشتر کالاهایی که در مغازه‌ها وجود دارد، اجناس وارداتی است که نرخشان با نوسانات ارز متغیر است اما بااین‌حال به دلیل عدم فروش در این دو سال افزایش قیمت‌ها چشم‌گیر نبوده است.

میلانی افزود: بسیاری از فروشگاه‌ها در ایام پاندمی کرونا حتی در مدیریت خرج و مخارج خود به مشکل برخوردند، برخی از رسته‌ها مانند پرده فروشان نیاز به مغازه با متراژ نسبتاً بزرگ دارند، همین موضوع باعث شد تا برخی از آن‌ها حتی توانایی پرداخت اجاره هم نداشته باشند.

 

رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان ادامه داد: در یک سال گذشته ۳۰ درصد از همکاران ما بیکار شدند. اما حالا با گسترش واکسیناسیون و اجرای سیستم هوشمند مدیریت، امیدواریم همکارانمان دوباره به صنف برگردند.

بهروز چوداری میلانی اظهار کرد: کارهای فصلی در تزئینات داخلی ساختمان ازجمله رنگ و کاغذدیواری ساختمان‌ها، عموماً در آستانه عید نوروز رونق می‌گیرند، اما در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا عمده این مشاغل با خسارات هنگفتی مواجه شدند.

میلانی با اشاره به توسعه نامتقارن فروشگاه‌ها و صفحات مجازی ادامه داد: در خصوص فروش‌های مجازی نکته مهمی که وجود دارد نبود نظارت صنفی بر این کسب‌وکارها است، به‌جای آنکه رئیس هر صنفی به صفحات مجازی که محصولات آن صنف را می‌فروشد مجوز دهد؛ اتحادیه دیگری مشغول صدور این پروانه کسب‌هاست.

رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان در پایان گفت: عملاً اتحادیه‌ای که پروانه فعالیت صفحات مجازی را صادر می‌کند هیچ خبری از مشکلات آن در صنوف مختلف ندارد و مردم شکایات خودشان را نزد ما می‌آورند و همکاران من به خاطر مشتری مداری مجبور به پیگیری شکایت می‌شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث