کد خبر : 7822
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 آذر 1400 - 15:05
-

قرنطینه دوباره اروپایی‌ها در آستانه کریسمس؛

اومیکرون برنامه‌های سال نو را بهم‌ ریخت

اومیکرون برنامه‌های سال نو را بهم‌ ریخت
مقامات پزشکی انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی در بیانیه ای مشترک از افزایش سطح هشدار از سه به چهار خبر دادند. در حالی که سطح چهار نشان‌دهنده «سطح بالای سرایت» ویروس است، سطح پنج بیانگر خطر سقوط و فروپاشی خدمات بهداشتی است.؛

اومیکرون تصورهای اولیه درباره برگزاری جشن‌های عمومی سال نو را در اروپا بهم ریخته و مرگ یک انگلیسی بر اثر این ویروس جدید، نگرانی‌های دولت‌ها و مردم را دوباره افزایش داده است.

 

سیبنا همزمان با آغاز جشن‌های آغاز سال نو میلادی در کشورهای اروپایی، سویه جدید بیماری کرونا با نام مصطلح «اومیکرون» نگرانی‌های بسیاری را برای دولت‌های این قاره ایجاد کرده است.

با بستری شدن بیش از ۱۰ مبتلای قطعی به اومیکرون و جان باختن دست کم یک نفر از مبتلایان به سویه جدید ویروس کرونا در انگلیس احتمال بازگشت قرنطینه عمومی بالا رفته و زمزمه‌هایی درباره تعطیلی جشن‌ها و رویدادهای سال نو آغاز شده است.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس با توصیف شرایط شیوع اومیکرون در این کشور به اینکه «یک موج در راه است» ضمن اعلام رسمی تصمیم دولت مبنی بر افزایش سطح هشدار بهداشتی در این کشور گفت: همه افراد ۱۸ سال و بالاتر در انگلیس این فرصت را خواهند داشت که تا قبل از سال نو، دُز تقویت کننده (بوستر) را دریافت کنند.

مقامات پزشکی انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی در بیانیه ای مشترک از افزایش سطح هشدار از سه به چهار خبر دادند. در حالی که سطح چهار نشان‌دهنده «سطح بالای سرایت» ویروس است، سطح پنج بیانگر خطر سقوط و فروپاشی خدمات بهداشتی است.

در آلمان نیز ابتلا به نوع جدید کرونا، رکورد زده و به بالاترین سطح از زمان واکسیناسیون رسیده است.

تنها در روز شنبه گذشته ۶۷ هزار و ۱۲۵ مورد ابتلای جدید به کرونا در آلمان به ثبت رسید. به همین علت دولت تصمیم‌هایی برای تعطیلی بازارها و جشن‌ها گرفته اما گروه‌های پرشماری از مردم و به ویژه منتفعان بازارهای شب عید، در مقابل این تصمیم دولت ابراز مخالفت کرده‌اند.

نرخ واکسیناسیون در آلمان حدود ۶۹ درصد است در حالی که در دیگر کشورهای اروپایی این رقم بالاتر است و این میزان در فرانسه ۷۵  درصد اعلام شده است.

اتریش از دیروز یکشنبه به سه هفته وضعیت قرنطینه برای افراد واکسینه شده پایان داد؛با این حال بیش از ۲۵ هزار نفر در اعتراض به طرح واکسیناسیون اجباری در تظاهراتی گسترده در چندین شهر این کشور تظاهرات کردند.

دولت اتریش اعلام کرد هیچ کس مجبور به تزریق واکسن نمی‌شود اما کسانی که در مقابل دریافت واکسن مقاومت می کنند باید ۶۰۰ یورو در مرحله اول جریمه بدهند و این رقم می تواند تا ۳ هزار و ۶۰۰ یورو نیز افزایش یابد.

در اسپانیا پلیس این کشور اعلام کرد که هزار نفر از مردم بارسلون علیه مجوز بهداشتی کووید-۱۹ در کاتالونیا تظاهرات کردند. این دومین هفته متوالی است که تظاهرات در بارسلون برگزار می شود.

به تازگی سازمان جهانی بهداشت درباره همه‌گیری کرونا در سطح جهان اعلام کرد که سویه امیکرون ویروس کرونا تاکنون دستکم در ۶۲ کشور جهان مشاهده شده است.

در این گزارش عنوان شده که طی هفته گذشته بیش از ۴ میلیون ابتلا به کرونا در سطح جهان گزارش شده که این میزان نسبت به هفته پیش از آن تغییری نکرده است.

سازمان جهانی بهداشت همچنین از مرگ ۵۲ هزار و ۵۰۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا طی هفته گذشته خبر داده است. براین اساس شمار مرگ و میر جهانی ناشی از کرونا نسبت به هفته پیش از آن ۱۰ درصد افزایش یافته است

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث