کد خبر : 9793
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 1 آذر 1401 - 10:08
-

یادداشت اختصاصی؛

باخت ایران به انگلیس از کجا شروع شد؟

باخت ایران به انگلیس از کجا شروع شد؟
باخت ایران به انگلیس ا‌ز آنجایی شروع شد که همه چیز را کالایی کردیم. آموزش و پرورش را کالایی کردیم فرهنگ و هنر را کالایی کردیم . آموزش عالی را کالایی کردیم . نمایندگی مجلس را کالایی کردیم. قدرت و جایگاههای خدمت رسانی را کالایی کردیم. مسکن را کالایی کردیم. بهداشت و درمان و خدمات اجتماعی را کالایی کردیم. ورزش را و بخصوص فوتبال را کالایی کردیم بدن را کالایی کردیم. مصرف را کالایی کردیم و در یک کلام سبک زندگی را کالایی کردیم.؛

سیبنا– ابوالقاسم فاتحی دهاقانی – باخت ایران به انگلیس ا‌ز آنجایی شروع شد که همه چیز را کالایی کردیم. آموزش و پرورش را کالایی کردیم فرهنگ و هنر را کالایی کردیم . آموزش عالی را کالایی کردیم . نمایندگی مجلس را کالایی کردیم. قدرت و جایگاههای خدمت رسانی را کالایی کردیم. مسکن را کالایی کردیم. بهداشت و درمان و خدمات اجتماعی را کالایی کردیم. ورزش را و بخصوص فوتبال را کالایی کردیم بدن را کالایی کردیم. مصرف را کالایی کردیم و در یک کلام سبک زندگی را کالایی کردیم.

می دانیم کالایی شدن یکی از بارزترین شاخص های نظام سرمایه داری است. و یکی از الزامات نظام سرمایه داری ورود عنصر قدرت و سیاست در کالایی شدن عرصه های یاد شده است.

فوتبال یک صنعت است که ناگزیر کالایی شدن بر آن چیره شده است. پس ما نتیجه فوتبال را نباختیم ، که برد و باخت در فوتبال امری عادی و نرمال است. اما برای ما باختن به سرعت به امری سیاسی تبدیل می شود، زیرا فوتبال صنعت است و صنعت در تفکر جدید بر فراز سنت است و همه را کالایی کردیم.

قیمت ما،ارزش ما به این بود که با وقوع انقلاب اسلامی معادلات کالایی بودن محصولات و روابط و نظامات مدرنیته و غرب را نادیده گرفته و آن را به بازیچه گرفتیم. پیروزی های ما در دفاع مقدس و در دفاع از حرم و در رسیدن به قله های علم به دلیل آن بود که با قواعد ارزشی خود بازی کردیم. اما از زمانی که کالایی شدن را در مدل ها و سیاست های توسعه اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی وارد کردیم ، باختیم.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث