کد خبر : 10480
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 آبان 1402 - 21:35
-

یادداشت اختصاصی؛

در تلویزیون و تبلیغات شهری از «تولید» خبری نیست

در تلویزیون و تبلیغات شهری از «تولید» خبری نیست
-تلویزیون، رادیو، بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی در جای جای شهر تهران را که بنگرید، همه یکصدا به تبلیغ فروش و تخفیف کالای فروشگاه ها و شهرخریدهایی می پردازند که نسبتی با «تولید» ندارند و تنها «مصرف» را تبلیغ می کنند. با ادعای ارزانی، تخفیف و قسطی کردن کالاها بدون چک و ضامن وحتی دادن وام و تسهیلات، به صورت اغواگرانه ای به تهییج و ترغیب شهروندان برای خرید می پردازند؛

 

سیب پرس– منصور ساعی-تلویزیون، رادیو، بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی در جای جای شهر تهران را که بنگرید، همه یکصدا به تبلیغ فروش و تخفیف کالای فروشگاه ها و شهرخریدهایی می پردازند که نسبتی با «تولید» ندارند و تنها «مصرف» را تبلیغ می کنند. با ادعای ارزانی، تخفیف و قسطی کردن کالاها بدون چک و ضامن وحتی دادن وام و تسهیلات، به صورت اغواگرانه ای به تهییج و ترغیب شهروندان برای خرید می پردازند

🔹 در این شهرخریدها خبری از تولیدکنندگان نیست، نه غرفه ای دارند و نه جایی برای معرفی خود و کالاهای خود و نه فضایی برای ایجاد تعامل و ارتباط با مشتریان. اینجا تنها «واسطه ها» با در اختیار گرفتن فضاهای وسیع حکمران بازارند و قیمت و کیفیت را تعیین می کنند، مردم را ترغیب می کنند، از بازیگر و افراد مشهور برای اعتباریابی فروشگاه و کالاها بهره می گیرند. یکی در راه تهران است و آن یکی سال هاست در تهران خیمه زده است.

🔹سوال این است که چگونه در سال مهار تورم و رشد تولید، اینچنین این واسطه ها در عرصه تبلیغات شهری و حتی رسانه هایی نظیر تلویزیون و رادیو جولان می دهند؟چرا سیاست رسانه ای صدا وسیما و شهرداری تهران اینقدر با سیاست های تنظیم شده دولت ناهمخوان و ناهمنوا است که به جای اینکه صدا و رسانه شرکت های تولیدی و نوآور و با کیفیت بی صدا و بی رسانه باشند به صدای واسطه گرانی تبدیل شده اند که با بدهکار کردن(فروش قسطی با سودهای بالا) مردم بخش اعظم سرمایه های مردم را به سوی خود جذب کنند و غیرمستقیم با تقویت رکود تولید، به توسعه بازار کالاهای بی کیفیت و گران دامن بزنند.

🔹 این سیاست رسانه ای ضد تولید باکیفیت است و به جای رشد تولید به خاموشی بیشتر چراغ تولید و تعطیلی کارخانه ها و شرکت های تولیدی معتبر و تقویت شرکت های دارای تولیدات بی کیفیت و توسعه تولید پنهان می انجامد.زیرا واسطه گران بیشتر به سود فروش می اندیشند نه کیفیت و پاسخگویی و مسئولیت پذیری.

🔹به نظر می رسد که نگاه درآمدزایی حداکثری از محل تبلیغات، صدا وسیما و رسانه های شهری را به سمت شرکت ها و افراد واسطه گری، سوق داده است که تنها به خلق ثروت از بحران رکود و تورم می اندیشند. بیشتر شرکت های تولیدی به دلیل گرانی و قیمت های سرسام آور تبلیغات در رادیو و تلویزیون و حتی بیلبوردهای شهری، بودجه و رغبت کافی برای معرفی کالاها و خدمات معرفی خود ندارند و اینچنین فضای رسانه ای و تبلیغاتی به عرصه خودنمایی و سودسازی واسطه گران تبدیل می شود.

🔹 سیاست «رشد تولید و مهار تورم» نه تنها نیازمند یک انسجام در سیاست ها وبرنامه های حمایتی و اجرایی و رسانه ای است، بلکه نیازمند یک نظارت دقیق از سوی نهادهای نظارتی و رسانه های رسمی است که تا چه میزان فعالیت ها و برنامه های اجرایی آنها با سیاست کلان همخوان یا ناهمخوان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث