کد خبر : 1718
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 فروردین 1398 - 12:40
دسته‌بندی نشده
-

طی یک روز کاری در فرابورس ایران رقم خورد/مبادله بیش از یک میلیارد ورقه به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال

طی یک روز کاری در فرابورس ایران رقم خورد/مبادله بیش از یک میلیارد ورقه به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال
دست‌به‌دست شدن افزون بر یک میلیارد و 327 میلیون ورقه به ارزش بیش از 5 هزار و 193 میلیارد ریال نتیجه نقل‌وانتقال‌های امروز در بازارهای فرابورس ایران بود که به موازات افزایش چشم‌گیر حجم و ارزش دادوستدهای 18 فروردین‌ماه، شاخص کل فرابورس ایران نیز 20 واحد افزایش یافت.؛

عملکرد سبز امروز آیفکس تحت تاثیر معاملات مثبت در نماد «ذوب» بود؛ علاوه بر این بیشتر نمادهای فرابورسی از جمله «مارون»، «زاگرس»، «سمگا» و «شراز» نیز با بیش از یک واحد در رشد شاخص کل نقش داشتند.

از سوی دیگر نمادهای «هرمز» و «کگهر» جمعا با ۴ واحد اثر منفی مانع از رشد بیشتر آیفکس شدند و در نهایت این نماگر با حدود ۲۰ واحد افزایش در سطح دو هزار و ۴۱۰ واحدی ایستاد.

در بازارهای اول و دوم فرابورس افزون بر ۷۴۵ میلیون سهم به ارزش دو هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال مورد دادوستد قرار گرفت که ارزش معاملات صورت‌گرفته در این دو بازار حدود ۴۰ درصد از ارزش کل معاملات روزانه فرابورس را شامل می‌شود.

همچنین در سه تابلو معاملاتی بازار پایه، بالغ بر ۵۴۶ میلیون سهم دست‌به‌دست شد که ارزش بیش از یک هزار و ۳۴۱ میلیارد ریالی را رقم زد.

در ادامه، رصد تابلو بازار ابزارهای نوین مالی حاکی از آن است که بیش از ۲۰ میلیون ورقه شامل اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در این بازار مورد معامله قرار گرفته که ارزش کل این دادوستدها بر یک هزار و ۶۱۴ میلیارد ریال بالغ شده است.

بررسی عملکرد نمادهای فرابورسی در دومین روز کاری هفته منتهی به بیست‌وسوم فروردین‌ماه ۹۸ نیز نشان می‌دهد که امروز نمادهای معاملاتی «سمگا»، «زدشت» و «کشرق» متعلق به شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، کشت و صنعت دشت خرم دره و صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.

در سمت مقابل نمادهای «زشگزا»، «غدیس» و «زبینا» بار بیشترین کاهش قیمتی را در جریان معاملات روز جاری متحمل شدند.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث