کد خبر : 2070
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 - 15:34
دسته‌بندی نشده
-

در آخرین روز فروردین ۹۸ رقم خورد؛ صعود ۵۷ پله‌ای آیفکس

در آخرین روز فروردین ۹۸ رقم خورد؛ صعود ۵۷ پله‌ای آیفکس
نخستین روز این هفته معاملاتی در فرابورس ایران با رقم خوردن حجم یک میلیارد و 614 میلیون ورقه‌ای و ارزش معاملاتی 7 هزار و 124 میلیارد ریال در تمامی باراز‌ها و صعود 57 واحدی شاخص کل پیگیری شد که نماد شرکت پتروشیمی مارون بیشترین تاثیر را در این رشد بر جای گذاشت.؛

در آخرین روز فروردین ۹۸ شاخص کل فرابورس ایران بیش از ۲ درصد افزایش یافت و نماد «مارون» با اهرم مثبت ۲۴ واحدی بیش از سایر نماد‌ها در ایستادن آیفکس در سطح ۲۴۷۷ واحدی در پایان معاملات نقش داشت به‌طوریکه نماد‌های «ذوب» و «زاگرس» در جایگاه‌های بعدی قرار داشتند.

رصد سایر نماد‌های فرابورسی بیانگر صدر‌نشینی نماد‌های شرکت‌های قاسم ایران و هتل پارسیان کوثر اصفهان به لحاظ بیشترین افزایش و کاهش قیمت روزانه و رسیدن عنوان پُر‌بیننده‌ترین‌ها به سه نماد «ذوب»، «سمگا» و «زاگرس» است.

به‌علاوه، امروز شنبه ۳۱ فروردین‌ماه ۹۸ داد‌وستد ۱۱۰ میلیون سهم به ارزش ۳۴۹ میلیارد ریال در بازار اول و معامله ۵۰۳ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۵۷۷ میلیارد ریال در بازار دوم به ثبت رسید که نماد شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان در این میان بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد.

در ادامه معاملات سهام در روزی که گذشت معامله‌گران شاهد خرید و فروش ۵۴۲ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۴۹۸ میلیارد ریال در بازار پایه بودند.

همچنین بازار ابزار‌های نوین مالی امروز میزبان دادو‌ستد ۳۱ میلیون ورقه به ارزش ۳ هزار و ۲۷۲ میلیارد ریال بود که این میزان حجم و ارزش معاملاتی مربوط به معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و ETF است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث