کد خبر : 2923
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 - 21:52
دسته‌بندی نشده
-

دادوستد بیش از یک میلیارد ورقه به ارزش ۶ هزار میلیارد ریال

دادوستد بیش از یک میلیارد ورقه به ارزش ۶ هزار میلیارد ریال
در میانه آخرین هفته معاملاتی اردیبهشت‌ماه افزون بر یک میلیارد و 280 میلیون ورقه به ارزش بیش از 6 هزار و 104 میلیارد ریال در مجموع بازارهای فرابورس ایران دست به دست شد که این حجم از دادوستدها در افزون بر 146 هزار نوبت معاملاتی دست به دست شد.؛

امروز در مجموع دو بازار اول و دوم حدود ۴۹۳ میلیون سهم به ارزش افزون بر دو هزار و ۱۲۷ میلیارد ریال دادوستد شد و نماد «ذوب» ضمن آنکه در صدر نمادهای پربازدید قرار گرفت، بیشترین مقدار حجم معاملاتی را در مقایسه با سایر نمادها تجربه کرد.

بیشترین ارزش معاملاتی در میان نمادهای فرابورسی نیز به نماد «کرمان» متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان با ثبت ارزش ۴۱۹ میلیارد ریالی طی امروز اختصاص یافت.

از سوی دیگر شاخص کل فرابورس با افت ۱۰ واحدی در پایان معاملات روبه‌رو شد که عمده بار منفی بر آیفکس از جانب نمادهای «مارون» و «ذوب» جمعا با ۷ واحد اثر منفی رقم خورد. در مقابل تاثیر مثبت بر این نماگر از جانب نمادهای «دماوند» و «ارفع» مانع از افت بیشتر شاخص کل شد.

سهامداران بازار پایه نیز بیش از ۶۳۷ میلیون سهم به ارزش بیش از دو هزار و ۲۴۶ میلیارد ریال را میان خود دست به دست کردند.

در همین حال در بازار اوراق با درآمد ثابت شاهد جابه‌جایی بیش از یک میلیون ورقه به ارزش بالغ بر ۹۳۲ میلیارد ریال بودیم که عمده بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی در میان این اوراق به اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا۷۰۳» اختصاص داشت.

در تابلو اوراق تسهیلات مسکن هم نزدیک به ۷۹ هزار ورقه تسه به ارزش ۴۰ میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت که بیشترین قیمت مربوط به امتیاز تسهیلات مسکن شهریورماه ۹۵ با قیمت ۶۲۶ هزار ریال بود.

در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز بیش از ۱۷ میلیون ورقه به ارزش بالغ بر ۳۵۵ میلیارد ریال دادوستد شد و صندوق سرمایه‌گذاری اعتمادآفرین پارسیان در صدر ایستاد.

در نهایت نگاهی به نمادهای فرابورسی نشان می‌دهد که بیشترین افزایش قیمت را نمادهای «کی بی سی» و «بکهنوج» تجربه کردند و در سمت مقابل نمادهای «خدیزل» و «قشیر» با بیشترین کاهش قیمت مواجه شدند.

 

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث