کد خبر : 3158
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 خرداد 1398 - 0:24
دسته‌بندی نشده
-

معیارهای طبقه‌بندی جدید شرکت‌های درج‌شده در بازار پایه

معیارهای طبقه‌بندی جدید شرکت‌های درج‌شده در بازار پایه
معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران از توقف تمامی نمادهاى مندرج در بازار پایه در پايان معاملات دوشنبه 20 خردادماه خبر داد و افزود: این اقدام به منظور راه‌اندازی تابلوهای جدید این بازار تحت عنوان «پايه زرد»، «پايه نارنجي» و «پايه قرمز» صورت می‌گیرد و نمادهای بازار پایه‌ پس از انجام عمليات فنى و انتقال به تابلوهاي جدید، بازگشايي خواهند شد.؛

بهنام محسنی تاکید کرد نمادهایی که به دلیل برگزارى مجمع یا انتشار اطلاعات حائز اهمیت متوقف هستند، پس از ارائه اطلاعات لازم، بازگشایی می‌شوند.

محسنی در خصوص طبقه‌بندی شرکت‌های درج‌شده در بازار پایه فرابورس در سه تابلو جدید این بازار نیز گفت: ناشرانی که روزهای تاخیر در ارائه اطلاعاتشان مطابق با «دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت­های ثبت‌شده نزد سازمان» بیش از ۱۰۰ روز نباشد در تابلو «پایه زرد» قرار می‌گیرند به شرط آنکه دفعات عدم ارائه صورت­های مالی این ناشران مطابق با دستورالعمل یادشده بیش از ۲ مرتبه نباشد و همچنین حداقل یک صورت مالی حسابرسی ­شده ارائه کرده باشند.

 

معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران در خصوص شرکت‌هایی که در تابلو «پایه نارنجی» درج می‌شوند، توضیح داد: شرکت‌هایی که در دوره مورد رسیدگی حائز شرایط تابلوهای پایه زرد یا پایه قرمز نباشند در تابلو پایه نارنجی قرار می‌گیرند. از سوی دیگر در صورتی که اظهارنظر حسابرس مستقل و بازرس قانونی نسبت به هر یک از صورت­های مالی شرکت اصلی یا تلفیقی گروه از نوع عدم اظهارنظر یا اظهارنظر مردود باشد، آن شرکت در تابلو پایه نارنجی درج خواهد شد.

 

محسنی همچنین در خصوص شرایط شرکت‌هایی که در تابلو پایه قرمز قرار می‌گیرند، گفت:‌ ناشرانی که در دوره مورد رسیدگی حداقل یکی از ۳ معیاری که در ادامه به آن اشاره می‌کنم را دارا باشند، در تابلو پایه قرمز درج می‌شوند: معیار اول آن است که رأی بدوی یا قطعی مراجع قضایی مبنی بر ورشکستگی ناشر صادر شده باشد. معیار دوم نیز موقعیتی است که مجمع عمومی فوق‌العاده یا مراجع قضایی رأی به انحلال ناشر داده باشند. معیار سوم هم نیز مربوط به این است که ناشر در سررسید دوره­های رسیدگی حداقل سه سال مالی متوالی صورت­های مالی حسابرسی­شده ارائه نکرده باشد.

گفتنی است فهرست شرکت­هایی که مطابق با اصلاحات «دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل‌وانتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران» در تابلوهای پایه زرد، پایه نارنجی و پایه قرمز قابل معامله خواهند بود در لینک http://yon.ir/V7yky قابل مشاهده است.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث