کد خبر : 3571
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 1 بهمن 1398 - 15:19
-

یادداشت اختصاصی؛

مقاومت شعب بانکها در مقابل بانکداری الکترونیک

مقاومت شعب بانکها در مقابل بانکداری الکترونیک
جرارد اشمیت، مدیرعامل و رئیس دیبولد نیکسدورف معتقد است با وجود اینکه بانک‌ها برای کاهش هزینه‌هایشان تلاش می‌کنند، مجبورند دیجیتالی شوند و اخیرا تهدیداتی از طرف بانک‌های دیجیتالی جدید برای بانک‌های سنتی ایجاد شده است، ولی شعب بانک باقی خواهند ماند.؛

سمیه نیکانلو؛ سیبنا

اشمیت گفته، شعب بانک باقی خواهند ماند و هیچ سناریویی برای ایجاد بانک‌های بدون شعبه وجود ندارد.

در حالی که ذات شعب در حال تحول است، به گفته  اشمیت مشتریان هنوز نیاز به لمس فیزیکی و دیدن یک بانک  نیاز دارند و باید با یک انسان حقیقی  دیدارکنند تا به سطح اطمینان کافی  برای تحویل مقادیر زیاد پول یا دریافت وام‌های بزرگ برسند.
در حال حاضر شاهد کاهش تاثیر فیزیکی شعب بانک‌ها هستیم‌. برخی بانک‌ها در حال اضافه کردن قابلیت ویدئویی به خودپردازها هستند که می‌تواند یک گفتگو از راه دور از طریق مشاور هم ارائه دهد. اما همه این خدمات سلف سرویس، هنوز باعث از بین رفتن تاثیر فیزیکی شعب نشده‌اند.
البته اشمیت بانک‌های دیجیتالی جدید را در لحاط نکرده است. این بانک‌ها تهدیدی برای بانک‌های سنتی هستند و اخیرا بانک‌های صرفا بر مبنای موبایل مانند N26 و مونزو را ایجاد کرده‌اند که به شدت در انگلستان معروف شده‌اند و به آرامی جای خود را در ایالات متحده باز کرده‌اند.
اسمیت همچنین بیان کرده، همه در مورد استارت‌آپ‌ها ذوق زده هستند. چون در تئوری باعث ایجاد اختلال در چشم‌انداز خدمات مالی می‌شوند. ومی‌خواهم به همه یادآوری کنم که صنعت، بزرگ‌تر و مهم‌تر از رقبای جدید است. او اشاره کرد، افزودن بانک‌های صرفا بر مبنای موبایل در مقایسه با بانک‌های سنتی مشتریان کم‌تری را جذب می‌کند و در واقع این نوع بانک‌ها گوشه‌ای از بازار خدمات مالی را پوشش می‌دهند.
مهم‌تر این‌که بانک‌های صرفا بر مبنای موبایل فقط امکان تراکنش‌های اولیه و ساده مبتنی بر حساب سپرده و کارت اعتباری برای بانکداری موبایلی را فراهم می‌کنند و عموما تراکنش‌های پیچیده را ارائه نمی‌دهند که این یک مشکل قابل توجه است.
آیا مشتریان به گرفتن ۴۰۰.۰۰۰ دلار رهن بدون این که کسی را ببینند تمایل دارند؟ آیا آن‌ها تمایل دارند تا بدون این که با کسی حرف بزنند این فرایند را به صورت یک سرمایه‌گذاری پیچیده در مدیریت ثروت انجام دهند؟ به گفته اشمیت ما نمی‌دانیم گرایش جهانی چگونه خواهد شد. و اگر شما واقعا بخواهید یک بانک باشید، باید بتوانید کل پارادایم آن‌چه را که ارائه می‌دهید بازی کنید.
به علاوه اسمیت اضافه کرد، بانک‌های صرفا برمبنای موبایل بر بانک‌های سنتی تأثیرگذار نیستند. بانک‌های فیزیکی می‌توانند بانکداری موبایلی را هم ارائه دهند،اما این‌که کاملا بدون شعبه شوند، موضوع دیگری است‌.
او فکر نمی‌کند که بانک‌های جدید تهدیدی برای بانک‌های سنتی باشند. به نظر او بانک‌های سنتی در نهایت در این نبرد پیروز خواهند شد. زیرا آن‌ها بزرگ‌تر هستند، پول بیش‌تری دارند و رگولاتورها را در کنار خود دارند.

او افزود، در نهایت، در حالی که استارت‌آپ‌ها می‌توانند بانک‌ها را در جهت تطابق با مدل‌های کسب‌وکار جدید سوق دهند، بانک‌ها چیزی دارند که دستیابی به آن برای رقبای جدید بسیار مشکل است و آن مشتریان موجود هستند. و اگر شما نگاهی به هزینه‌ی جذب مشتریان بیندازید، نسبتا بالا است و بنابراین، از این طریق فرصتی برای بانک‌ها فراهم می‌شود تا در برابر تهدیدهای تکنولوژی جدید واکنش نشان دهند. بنابراین من همیشه فکر می‌کنم که  آیین نامه‌ها‌ی جدید به نفع بانک‌ها است و نه رقبای جدید.

ترجمه از atmmarketplace

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث