کد خبر : 3617
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 مهر 1398 - 9:20
-

مردم برای نوشیدن عصاره این مومیایی صف کشیده اند! + تصویر

مردم برای نوشیدن عصاره این مومیایی صف کشیده اند! + تصویر
چندی پیش خبر کشف تاریخی بزرگ تابوتی سیاه در شهر اسکندریه مصر را پوشش دادیم. تابوتی که قبل از باز کردن در سنگی اش، همگان تصور می کردند که اسکندر درون آن آرمیده است. درب این مومیایی برای ۲ هزار سال بود که باز نشده بود. اما پس از باز شدن این در، ماجراهای جالبی در کشور مصر اتفاق افتاد که امروز برخی از آن ها را با هم دنبال می کنیم. مردم شهر اسکندریه، برای نوشیدن عصاره مومیایی مصری صف کشیدند! ؛

 

عصاره مومیایی مصری

کشف یک تابوت سیاه مصری در ماه گذشته که درش برای ۲۰۰۰ سال بسته بوده، توجه همه جهانیان را به سمت کشور مصر و شهر اسکندریه جلب کرد. البته این کشف، دلهره های زیادی را هم در دل مردم شهر انداخت. در این هنگام فضای مجازی از خبرهای عجیب و غریب پیرامون این کشف پر شد. بسیاری از مردم می ترسیدند که با باز شدن در این تابوت، نفرین مرگ درون آن آزاد شود و کل شهر را فرا گیرد. بسیاری از افراد هم شایعه کردند که بالاخره مقبره اسکندر مقدونی پیدا شد. بعد از کش و قوس های فراوان، بالاخره در تاریخ ۱۹ جولای سال ۲۰۱۸، در این تابوت بزرگ باز شد. اما در کمال تعجب، درون ایم تابوت نه خبری از اسکندر بود، نه خبری از یک شاه مصری و نه خبری از یک نفرین که کل شهر را در بر بگیرد.

کشف تابوت سیاه مصری

در عوض، چیزی که باستان شناسان درون این تابوت پیدا کردند، اسکلت سه انسان بود که در میان انبوهی از آب گندیده قرمز و قهوه ای قرار داشت! مصطفی وزیری دبیر کل شورای عالی باستان شناسی مصر در این رابطه به رسانه ها گفت:

هیچکدام از این اسکلت ها، متعلق به یک خانواده سلطنتی رومی و یا مصری نیستند و درون تابوت هم هیچ کتیبه یا نوشته ای وجود ندارد که هویت این افراد را بر ملا کند. در واقع ما هیچ مدرکی پیدا نکردیم که به ما ثابت کند این مومیایی ها از یک خانواده سلطنتی بوده اند.

پس از باز شدن درب این تابوت، همه چیز به خوبی پیش نرفت! به محض باز شدن درب، بوی بد شدیدی از آن در فضا پخش شد، به طوری که همه باستان شناسان و افراد دیگر را مجبور به دوری از تابوت کرد! محمد سلطان، فرماندار اسکندریه این تابوت ۳۰ تنی را به محل نمایش جدیدش در شهر اموات مصطفی کامل منتقل کرد. اما در این مکان، اتفاقات عجیب و غریبی رخ داد.

آب گنده مومیایی مصری

ماجرای نوشیدن عصاره مومیایی مصری

در تاریخ ۱۴ آگوست ۲۰۱۸، یک درخواست با عنوان “بگذارید مردم مایع قرمز درون تابوت سیاه را بنوشند” در وبسایت Change.org مطرح شد. حدود ۳۲۴۰۰ نفر زیر این درخواست را امضا کردند! این درخواست توسط یک فرد اسکاتلندی به نام Innes McKendrick مطرح شد. دلیل درخواست نوشیدن عصاره مومیایی مصری اینگونه عنوان شد:

ما باید مایع قرمز رنگ درون این مومیایی ملعون یا همان عصاره مومیایی مصری را بنوشیم تا بتوانیم قدرت و انرژی کربناته شده آن را بگیریم و سرانجام بمیریم!

عصاره گندیده مومیایی مصری

در میان نظرات این متقاضیان، می توان موارد زیر را مشاهده کرد:

  • ما خواستار دسترسی به اکسیر نفرین شده این مومیایی هستیم!
  • من همین حالا این اکسیر را نیاز دارم!
  • من چه قدر آب اسکلت می توانم بگیریم؟!
  • داخل هر فردی، اسکلتی نهفته است که مایل است آزاد شود! این آب، این قدرت را برای من به ارمغان می آورد!

می توان گفت که هیچ کس، این درخواست ها را جدی نمی گیرد. با این حال، مقامات کشور مصر اذعان کرده اند که کشف این تابوت سیاه، بیش از حد مردم را متوهم کرده است! بعضی از مردم، حتی همین درخواست ها را هم نشانه ای از آزاد شدن نفرین درون این تابوت می دانند! وزیری در این رابطه به رسانه ها گفت:

ما در این تابوت را باز کردیم و خدا را شکر دنیا به تاریکی سقوط نکرد! من اولین نفری بودن که کل سرم را داخل این تابوت کردم و در حال حاضر سالم و سرحال رو به روی شما ایستاده ام، من حالم خوب است!

تندیس سر سنگی در مجاورت تابوت

شابان عبد مونم، یکی از کارشناسان باستان شناسی مصر می گوید که هنوز حقایق زیادی درباره این اسکلت ها وجود دارد که باید مشخص شوند. بررسی های اولیه در این رابطه نشان داده که این سه اسکلت؛ احتمالا سه سرباز بوده اند. سر یکی از این اسکلت ها به شدت با نیزه آسیب دیده است. خوشبختانه این تابوت نیروی شطانی درونش نداشت و تا به امروز هم کسی عصاره مومیایی مصری را نخورده است!

تابوت کشف شده در مصر، بزرگترین تابوت باستانی است که تا به حال در دنیا کشف شده است. دانشمندان در حال تحقیق برای علت بزرگی این تابوت هستند، چرا که مصریان باستان قد چندان بلندی نداشتند. دانشمندان معتقدند که قدمت این تابوت به سال های ۳۰۵ تا ۳۰ قبل از میلاد مسیح باز می گردد. در سال های اخیر، تاریخ دانان مطالعات زیادی را درباه این بازه زمانی در مصر انجام داده اند. در سال ۳۰ قبل از میلاد، کلئوپاترا در ۳۹ سالگی در اسکندریه مصر پش از قبلوش شکست از رومی ها مرد. اعتقاد بر این است که او بعد از این شکست، اجازه داد تا یک تفعی او را نیش بزند تا بمیرد. به هر حال تحقیقات در زمینه این تابوت و حتی عصاره مومیایی مصری هنوز هم در حال انجام است.

منبع: thevintagenews.com

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث