کد خبر : 3790
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 اسفند 1398 - 18:44
-

یادداشت اختصاصی؛

لزوم تبیین نقشه راه مشخص برای برگزاری رویدادها

لزوم تبیین نقشه راه مشخص برای برگزاری رویدادها
در اقصی نقاط جهان به طور دائمی شاهد برگزاری رویدادهای مختلف در حوزه فناوری های نوین هستیم.؛

محمد فواد رحمان سرشت /سیب پرس

 

در ایران نیز به طور معمول شاهد برگزاری رویدادهای سالانه در حوزه فناوری هستیم که البته به تازگی تنوع بیشتری یافته و هدفمندتر شده است.

با گذشت زمان و توسعه همه جانبه فناوری ها، دیگر نمی توان در انتظار یک رویداد سالانه ماند بلکه ماهیت فناوری ها در مسیر پیشرفت، خواستگاهی را برای برپایی مستمر رویدادهای گوناگون فراهم کرده است.

در همین راستا، برخی رویدادها مانند جشنواره ها، نه فقط یکبار در سال بلکه به شکل بلند مدت باید برگزار شوند تا زمینه آشناسازی عمومی و مشارکت جمعی را فراهم کنند؛ این موضوع باید در همه حوزه های فناوری نوین اجرایی شود.

گاهی صحبت از ادغام برخی نمایشگاه ها مانند نمایشگاه الکامپ با نمایشگاهی مانند تلکام مطرح بود که البته در جایگاه خود باید مورد بحث و بررسی کارشناسی واقع شود و تجمیع انرژی های لازم برای برپایی آن نیز شایسته است اما اساسا برپایی رویدادهای مختلف در حوزه های مختلف، یک الزام و فرصت است.

در این میان برگزاری کارگاه های آموزشی در نوع عمومی و تخصصی نیز جایگاه ویژه ای دارد؛ زیرا همانطور که میدانیم فرهنگ سازی و آموزش نقش مهمی در کاربردی سازی و استفاده صحیح از فناوری های گوناگون دارد.

شاید به نظر کمی عجیب برسد اما پیدایش و پایداری بسیاری از رویدادهای فناورانه نشان دهنده رشد علمی و منطقی جامعه امروز است.

حال باید به صورت دقیق و حساب شده به این موضوع پرداخت که آیا خروجی این رویدادها نیز حساب شده است؟

با اندکی تامل، بررسی کارشناسی، مهندسی فرآیند و بازخورد دوره های مختلف یک رویداد می توان به مساله مهم خروجی رویداد پی برد.

هر رویداد، زمانی ساختار یافته و موثر خواهد بود که ضمن برگزاری شایسته، به ارائه خروجی مشخص برای کل جامعه و پی گیری مفاد بیانیه آن بپردازد.

با این کار، خط مشی مشخصی در این راستا تبیین می شود که نقشه راه برگزاری رویدادها محسوب شده و از موازی کاری های احتمالی که بعضا با تنوع رویدادها اشتباه می شود، جلوگیری می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث