کد خبر : 3971
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 خرداد 1399 - 17:38
-

یادداشت اختصاصی؛

بایدها و نبایدهای آموزش مجازی در ایران

بایدها و نبایدهای آموزش مجازی در ایران
عدم آمادگی نظام آموزش و پرورش، فقدان برنامه راهبردی، ضعف پهنای باند، پایین بودن سرعت اینترنت، اختلال در زیرساخت‌های ارتباطی، ابهام در ضریب نفوذ رسانه‌های دیجیتال و همچنین مهارت به کارگیری و استفاده‌ از آن و در نهایت تغییر در ارتباطات انسانی مهمترین موانع و چالش های آموزش‌های آنلاین یا دیجیتال در کشور است.؛

سایه نیکانلو/سیب پرس

مفهوم شکاف دیجیتال به عنوان لایه پنهان آموزش مجازی، ناظر بر این موضوع است که در جامعه، یک نوع عدم تعادل در میزان برخورداری شهروندان و مخاطبان از رسانه‌های دیجیتالی مثل موبایل و اینترنت شکل گرفته است. همچنین این شکل از نابرابری مسائلی چون سواد اینترنتی و دیجیتالی و نحوه‌ی استفاده از این رسانه‌ها را هم در بر می‌گیرد. در نهایت شکاف دیجیتالی منجر به نوعی نابرابری‌ اقتصادی و اجتماعی و به تبع آن عدم توسعه‌ی فردی، اقتصادی و اجتماعی خواهد شد.

📌عدم آمادگی نظام آموزش و پرورش، فقدان برنامه راهبردی، ضعف پهنای باند، پایین بودن سرعت اینترنت، اختلال در زیرساخت‌های ارتباطی، ابهام در ضریب نفوذ رسانه‌های دیجیتال و همچنین مهارت به کارگیری و استفاده‌ از آن و در نهایت تغییر در ارتباطات انسانی مهمترین موانع و چالش های آموزش‌های آنلاین یا دیجیتال در کشور است.

📌کاهش هزینه‌های آموزش‌ فیزیکی در مدارس، کاهش هزینه رفت و آمد دانش آموزان و معلمان و هزینه‌های چاپ و انتشار کتب، جلوگیری از هدررفتِ انرژی دانش آموزان، معلمان و کادر مدرسه، کاهش عبور و مرور در سطح شهر، حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا نیز از مزایای آموزش مجازی در اوضاع کنونی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث