کد خبر : 3997
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 خرداد 1399 - 16:04
-

یادداشت اختصاصی؛

پیامدهای حضور کودکان در رسانه‌های دیجیتال در دوران کرونا

پیامدهای حضور کودکان در رسانه‌های دیجیتال در دوران کرونا
والدینی که قبلا با پشتوانه گفته‌های متخصصان محدودیت‌هایی برای استفاده فرزندانشان از این فناوری‌ها در نظر گرفته بودند حالا به خاطر بیماری کووید ۱۹محدودیت‌ها را برداشته‌اند. این مساله باعث ایجاد احساسات متناقضی در والدین می‌شود.  ؛
سایه نیکانلو/سیبنا
♨️به دلیل برگزاری کلاس‌ها و آموزش از طریق اپلیکیشن‌های تماس‌های تصویری، بازی‌هایی که در اپلیکیشن‌ها و کنسول‌های بازی جایگزین دیگر تفریحات شده‌اند، و تماشای فیلم‌ها و کارتون‌های آنلاین باعث شده بسیاری از کودکان مدت زمان زیادی را در رسانه‌های دیجیتال صرف کنند.
💢والدینی که قبلا با پشتوانه گفته‌های متخصصان محدودیت‌هایی برای استفاده فرزندانشان از این فناوری‌ها در نظر گرفته بودند حالا به خاطر بیماری کووید ۱۹محدودیت‌ها را برداشته‌اند. این مساله باعث ایجاد احساسات متناقضی در والدین می‌شود.
💮شما ممکن است از طرفی خوشحال باشید که فرزندتان با ماندن در خانه در معرض خطر نیست و از طرف دیگر بخاطر استفاده مستمر از این فناوری‌ها احساس گناه کنید. اما با توجه به اینکه رسانه‌های دیجیتال نقش مهمی در سرگرم کردن کودکان در وضعیت فعلی دارند خوب است نکاتی را در این زمینه بدانید.
۱️⃣ فناوری باعث تقویت ارتباطات شده
این شیوه متفاوتی از ارتباط است که ما به آن عادت نداریم اما باید بدانید که این مساله اثر منفی بر مهارت‌های اجتماعی ندارد و به کودک کمک می‌کند تا در این شرایط انزوا با دیگران ارتباط برقرار کند.
۲️⃣ فناوری باعث بهبود آموزش شده
برای بسیاری از والدین، معلمان و دانش‌آموزان آموزش از راه دور دشوار است. اما این ابزارهای فناوری هستند که باعث شده‌اند آموزش متوقف نشود و به شیوه‌هایی هرچند ناآشنا و نامتعارف همچنان ادامه پیدا کند. به جز کلاس‌ها و کانال‌های رسمی مدارس، بسیاری از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به کودکان این امکان را می‌دهند تا فراتر از آموزش‌های رسمی در حوزه‌های مورد علاقه خود اطلاعات بیشتری  کسب کنند.
۳️⃣ فناوری باعث سرگرمی شده
فاصله‌گذاری اجتماعی استرس‌زاست. گاهی لازم است که حواس خود را از این مساله پرت کنیم. این کار به ویژه برای کودکان مهم است. گر به کودک اجازه بدهید از ابزارهای فناوری برای بازی و سرگرمی استفاده کند این فرصت را پیدا می‌کنید تا خودتان به کارهایتان برسید، استراحت کنید، با دوستانتان تماس بگیرید و یا خودتان هم با بازی‌های آنلاین سرگرم شوید و حتی شما هم احساس بهتری پیدا کنید.
۴️⃣ فناوری باعث کاهش استرس شده
فناوری به کودکان کم می‌کند تا استرس را کنترل کنند. کودکان می‌توانند از فناوری برای سازگاری با این شرایط ناخوشایند استفاده کنند. آنها می‌توانند با استفاده از فناوری، ارتباط، آموزش و سرگرمی بسیاری از جنبه‌های زندگی را همچنان فعال نگه دارند. هرچقدر کودکان بیشتر بیاموزند که از فناوری‌ها برای راحت‌ کردن شرایط استفاده کنند استرس و نگرانی کمتری خواهند داشت.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث