کد خبر : 4190
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 7 مرداد 1399 - 17:38
-

یادداشت اختصاصی؛

ارتباطات سلامت و کار رسانه‌ای

ارتباطات سلامت و کار رسانه‌ای
ترس حدود دارد و نباید به هراس عمومی دامن بزند. ایجاد ترس همراه با راهنمایی و آوردن فکت‌ها و شواهد و تجربه‌های مثبت به آرامش نسبی و تغییر رفتار منطقی جامعه می‌انجامد.؛

یادداشت  اختصاصی:سیب پرس/سایه نیکانلو

 

 

هدف اصلی ارتباطات سلامت، ایجاد وتقویت سواد سلامت مردم از طریق آگاهی بخشی است.
هشدار و ایجاد ترس برای تغییر رفتار مخاطب پیام بخشی از راهبرد اطلاع رسانی در ارتباطات سلامت و ریسک است. هیچ کس هنگام خطر یا در معرض خطر، با خواهش و تمنا تغییر رفتاری را نمی‌پذیرد چون یک خودپنداره کاذب دارد که مدام به خود می‌گوید: “برای من چنین چیزی پیش نمی‌آید، من میدونم چه چگونه رفتار کنم. ” و هزاران من دیگر…
اما ترس حدود دارد و نباید به هراس عمومی دامن بزند. ایجاد ترس همراه با راهنمایی و آوردن فکت‌ها و شواهد و تجربه‌های مثبت به آرامش نسبی و تغییر رفتار منطقی جامعه می‌انجامد.
جامعه ایرانی یک ویژگی منحصر بفرد دارد که آن تجربه بحران‌های متعدد، سریع و پی در پی است که موجب ناامیدی و نااطمینانی از روندهای بحران و خاتمه یافتن آن است. این مقوله موجب سخت‌تر شدن کار رسانه شده است.
در واقع در این روزها و با توجه به فراگیری اخبار کرونایی باید موارد زیر نهادینه شود:

۱- آگاهی بخشی مردم برای پیشگیری باید جایگزین ایجاد هراس و ترس از ابتلا به ویروس در پیام های رسانه ای شود.
۲- گرچه روابط عمومی نقش سخنگویی و پاسخگویی را در سازمان دارد ولی در خصوص بحران های خاص می توان یک سخنگو برای موضوع انتخاب کرد تا از طریق یک نفر اطلاع رسانی و پاسخگویی به رسانه ها صورت پذیرد.
۳- سازمانهای درگیر موضوع را شناسایی کنید و اطلاعات تماس آنها را به روز داشته باشید.
۴- برای گفتگو با رسانه ها، جدیدترین اطلاعات خود را از طریق منابع موثق و تصمیم گیر کسب کنید و سپس با رسانه ها صحبت کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث