کد خبر : 4502
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 27 شهریور 1399 - 22:12
-

یادداشت اختصاصی؛

پنج نکته در باب اهمیت هدایای تبلیغاتی برای روابط عمومی‌ها

پنج نکته در باب اهمیت هدایای تبلیغاتی برای روابط عمومی‌ها
هدیه تبلیغاتی باید با حوزه فعالیت خدماتی و تولیدی یک صنعت و کسب و کار مرتبط و همخوان باشد. هرهدیه ای برای مشتریان و مراجعان همه کسب و کارها مناسب نیست. هدایا باید مبتنی بر اهداف و استراتژی های یک شرکت و موسسه برای مشتریانش متناسب سازی و شخصی سازی شود.؛

یادداشت اختصاصی/سیبنا-منصور ساعی

✅ نکته اول: هدایای تبلیغاتی بخشی از هویت برند یک موسسه و شرکت تجاری، تولیدی یا خدماتی است. هدیه تبلیغاتی بخشی از پیام شرکت به بازار و مشتریان است که ما چگونه شرکتی هستیم، چگونه به محیط، مشتریان، آینده و جامعه هدف مان می اندیشیم.هدایای تبلیغاتی به ایجاد یک تصویر ذهنی قوی و مطلوب از شرکت در نزد مشتریان کمک می کند و برعکس.

✅ نکته دوم: هدیه تبلیغاتی باید با حوزه فعالیت خدماتی و تولیدی یک صنعت و کسب و کار مرتبط و همخوان باشد. هرهدیه ای برای مشتریان و مراجعان همه کسب و کارها مناسب نیست. هدایا باید مبتنی بر اهداف و استراتژی های یک شرکت و موسسه برای مشتریانش متناسب سازی و شخصی سازی شود.

✅ نکته سوم: هدایای تبلیغاتی باید براساس رویدادها و مناسبت ها دسته بندی و موضوع بندی شوند. برخی از هدایای تبلیغاتی برای جلسات مذاکره و رایزنی های تجاری در سطوح بالای شرکت مناسب هستند. برخی از هدایا برای رویدادهایی تجاری و بازاریابی نظیر نمایشگاه ها و همایش ها مناسب هستند. برخی برای مناسبت های خاص ملی و مذهبی یا جهانی مطلوب هستند. برخی هم برای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی شرکتی(CSR) مناسب اند.

✅نکته چهارم: در تعریف و تدارک هدایای تبلیغاتی باید به مطالعه و شناخت ارزش ها و مطلوب های مشتریان پرداخت.کندوکاو در ذهنیت و مطلوب های مشتریان یک صنعت می تواند به خلق یک ایده و تولید یک هدیه تبلیغاتی خلاق و نوآورانه برای ایجاد یک تصویر ذهنی مطلوب از شرکت کمک کند.

✅ نکته پنجم: هدایای تبلیغاتی فرصتی است تا از یک سو موسسات و شرکت ها بخشی از مسئولیت اجتماعی و ملی خود را در توجه و ترویج خدمات و محصولات فرهنگی ملی و بومی ایفا کنند، نظیر هنر و میراث فرهنگی ملی، ادبیات و شعر و موسیقی ایرانی، صنایع دستی و نوآوری ها بومی و ملی و از سوی دیگر به تهیه لوازم و ابزارهای کاربردی برای افراد به حاشیه رانده شده و محروم جامعه نظیر تهیه تبلت و‌ کامپیوتر و لوازم التحریر و و ماسک و .. برای دانش آموزان مناطق روستایی و محروم کشور در ایام کرونایی با هدف توسعه آموزش آنلاین، حفظ سلامت جانی و کاهش شکاف دیجیتال.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث