کد خبر : 6911
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 20 مهر 1400 - 11:58
-

کرونا طب ایرانی و سنتی را رونق بخشید/ عطاری‌ها به داروخانه سنتی تبدیل شوند

کرونا طب ایرانی و سنتی را رونق بخشید/ عطاری‌ها به داروخانه سنتی تبدیل شوند
بعضاً گفته می‌شود که فروش عطاری‌ها در ایام کرونا بالا بوده اما این مورد چندان در فروش تأثیرگذار نبوده و صرفاً مربوط به ادویه‌جاتی همچون زنجبیل و دارچین بوده است.؛

رئیس اتحادیه عطاران تهران گفت: باتوجه‌به افزایش استقبال مردم از عطاری‌ها در پاندمی کرونا، لازم است که دانش فعالان این حوزه را به شکل آکادمیک افزایش دهیم و عطاری‌ها تبدیل به داروخانه‌های سنتی شوند.

زهرا سروش/سیب پرس: علیرضا رضایی قهرودی در ارتباط با تأثیر کرونا بر صنف عطاران و سقط‌فروشان گفت: بالاخره در شرایط کرونایی همه اصناف تحت تأثیر قرار گرفتند و چند نوبت تعطیلی‌هایی که در تهران و دیگر شهرها به اجرا درآمد که به طور مستقیم بر فروش تأثیرگذار بود.

رئیس اتحادیه عطاران تهران ادامه داد: بعضاً گفته می‌شود که فروش عطاری‌ها در ایام کرونا بالا بوده اما این مورد چندان در فروش تأثیرگذار نبوده و صرفاً مربوط به ادویه‌جاتی همچون زنجبیل و دارچین بوده است.

رضایی قهرودی تصریح کرد: در بین عموم مطرح می‌شود که تجویزهای سنتی کرونا، سود زیادی برای صنف عطاری‌ها داشته که در ارتباط با این موضوع هم چنین نیست؛ درست است که ما برخی عطاری‌های قدیمی داریم که به‌واسطه تجربه فراوان اطلاعاتی دارند اما در قانون نظام صنفی و همچنین در زمان صدور پروانه متعهد می‌شوند که اجازه ورود به امور پزشکی را نداشته باشند.

رئیس اتحادیه عطاران عنوان کرد: بهتر است برای افزایش استقبال مردم از عطاری‌ها، دانشگاه‌های علوم پزشکی دکترای طب سنتی بیشتری تربیت کنند تا در شرایطی همچون پاندمی افرادی که علاقه‌مند طب سنتی هستند با مراجعه به آنها داروهای سنتی دریافت کرده و عطاری‌ها تبدیل به داروخانه‌های سنتی شوند؛ بهتر است مردم آگاهانه و به‌صورت تخصصی به سمت عطاری‌ها و طب سنتی بروند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث