کد خبر : 7469
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آبان 1400 - 15:06
-

سیلی به صورت کارگر هتل؛ مشتی نمونه خروار!

سیلی به صورت کارگر هتل؛ مشتی نمونه خروار!
نوبتی هم که باشد، نوبت صنف هتل‌داری است و حاشیه‌ها و لایه‌های پنهان آن که در زیر ظاهر شیک و زیبایش پنهان شده است. ؛

سیینا، محمدرضا جابری، کارشناس رسانه و گردشگری:

معمولاً کمتر حاشیه‌ای از هتل‌ها به گوش می‌رسد جز صحبتی بین عموم مردم که باور دارند بیشتر هتل‌ها منبعی برای پول‌شویی شده‌اند و چندی پیش در گفت‌وگویی اینستاگرامی هم به وجود پول‌های کثیف در صنعت گردشگری و هتل‌داری پرداخته شد.

اما با اتفاق اخیر فصلی جدید در مورد وضعیت کارفرما و کارگر در این صنعت گشوده شد که جای تأمل بسیار دارد و هرگز نمی‌توان به سادگی از کنار آن عبور کرد؛ خشونت نسبت به کارکنان این صنف! آن هم در شرایطی که به دلیل همه‌گیری کرونا بیشتر کارکنان بخش گردشگری و هتل‌داری بیکار شده‌اند و با کم‌ترین حمایت کارفرمایان مجبورند با حداقل دستمزد و در بدترین شرایط برای امرار معاش خود تلاش کنند.

سیلی یا مشتی که بر صورت کارگر هتل آن هم در میان انبوه جمعیت نواخته شد نشان‌دهنده کم‌ترین اطلاع مدیریت خرد و کلان آن مجموعه از ذات و ماهیت کار گردشگری و هتل‌داری دارد و از وجود انواع و اقسام خشونت‌ها در این حرفه حکایت‌ها دارد!

قصد نداریم بیش از این یک‌جانبه‌گویی کنیم ولی از کسانی که به هر نوعی در این شغل مورد آزار و اذیت و سوءاستفاده قرار گرفته‌اند، تقاضا داریم سکوت نکنند و با اشتراک گذاری تجربه خود با دیگران، رفتار خشونت‌بار و تحقیرآمیز به اصطلاح مدیران و مالکان صنعت گردشگری و هتل‌داری را به اطلاع عموم مردم برسانند تا با این حرکت دستگاه‌های مرتبط به موضوع حساس شوند و دیگر شاهد تکرار وقایع این چنینی نباشیم.

🔸رسانه‌های تخصصی حوزه گردشگری هم می‌توانند در این کارزار یاری‌گر کارگران مظلوم و زحمت‌کش و همچنین مدیران دلسوز و شایسته‌ای باشد که به واقع کارکنان را فرزندان خود می‌دانند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث