کد خبر : 7751
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 آذر 1400 - 20:46
-

عملکرد مثبت ۲ موزه ملی و کاخ گلستان در دوران کرونا

عملکرد مثبت ۲ موزه ملی و کاخ گلستان در دوران کرونا
طی دو سال گذشته بویژه در دوران کرونا وضعیت موزه ها متفاوت شد و با دورکاری هایی که براثر شیوع ویروس کرونا به وجود آمد، فعالیت در فضای مجازی سرلوحه موزه های کشور قرار گرفت.؛

سیداحمد محیط طباطبایی

رئیس ایکوم ایران

سیبنا:  طی دو سال گذشته بویژه در دوران کرونا وضعیت موزه ها متفاوت شد و با دورکاری هایی که براثر شیوع ویروس کرونا به وجود آمد، فعالیت در فضای مجازی سرلوحه موزه های کشور قرار گرفت.

در این بین، تعدادی از موزه ها نیز اقدامات لازم را برای ایجاد زیرساخت های مناسب برای دوران پس از کرونا دردستور کار قرار دادند همچون مجموعه کاخ گلستان و موزه ملی ایران در این مدت در کنار فعالیت های مجازی، مرمت و آماده سازی زیرساخت ها  برای دوران پس از کرونا را جدی گرفتند.

موزه ملی ایران در مفهوم موزه ملی کمک و یاور بسیاری از موزه های کشور بوده و بسیاری از فعالیت های فرهنگی با همکاری موسسات، نهادها و انجمن های موزه ای در آن رخ داده است. از فضای سالن تا فضاهای نمایشگاهی  که همگی در راستای ارتقای فرهنگ موزه رخ دادند. چنانچه یکی از مهمترین نمایشگاه های دو سال اخیر نمایشگاه مرد نمکی است که از آخرین نمونه های فعالیت فرهنگی موزه ملی ایران می توان نام برد.

به همین ترتیب مجموعه کاخ  موزه گلستان نیز در کنار همه فعالیت های جاری خود در زمینه ایجاد بسترسازی مناسب برای بازدیدکننده و بهینه سازی فضای گالری و نمایشگاه گامهای رو به جلویی برداشت.

در این مدت این دو موزه به شکلی فعالیت کردند که در سنجش موزه های برتر سال مورد تقدیر بیش از ۳۰ داور قرار گرفتند و همچنان می توان آرزو کرد که این فعالیت ها زین پس نیز ادامه پیدا کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث