کد خبر : 976
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 اسفند 1397 - 8:22
-

یادداشت اختصاصی:؛

آغاز موج جدید دردسرها برای کاربران ایرانی آیفون و آیپد (سیستم عامل iOS)

آغاز موج جدید دردسرها برای کاربران ایرانی آیفون و آیپد (سیستم عامل iOS)
اپل در ادامه سیاست‌های ترامپ دست به این کار زده و با این کار، یک بار دیگر روحیه ضدایرانی خود را به نمایش گذاشته است.؛

دکتر علی قوامی

محقق، مدرس و مشاور کارآفرینی و تحلیل‌گر بازارسرمایه

 

اپل در ادامه سیاست‌های ترامپ دست به این کار زده و با این کار، یک بار دیگر روحیه ضدایرانی خود را به نمایش گذاشته است. شرکتی که خدمات رسمی در ایران نداشته و گوشی‌هایش بصورت رسمی و با قیمت‌های گزاف در ایران عرضه می‌شود، اکنون دیگر هیچ‌گونه پشتیبانی نرم‌افزاری هم برای ایرانیان ندارد.

پیش از این اعلام شده بود محدودیت احتمالی بزرگ اپل در انتظار ایرانی‌هاست و اکنون به نظر می‌رسد این اتفاق رخ داده است. اگر در ایران زندگی می‌کنید و کاربر آیفون هستید، احتمالاً واژه «گواهی توسعه‌دهنده سازمانی» (Enterprise Developer Certificates) جهت نصب اپلیکیشن برای شما کاملاً آشناست. گواهی‌های توسعه‌دهندگان سازمانی، به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا بتوانند اپلیکیشن‌های خود را با کارمندان‌شان به اشتراک بگذارند، بدون اینکه نیاز باشد تا آن را در اپ‌استور و به شکل عمومی منتشر کنند. حال به بهانه‌ی سواستفاده بعضی شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان خارجی برای انتشار اپلیکیشن‌های مستهجن، قمار و حتی کرک‌شده؛ اپل به دنبال جلوگیری استفاده از این روش است.

این برای اولین‌بار نیست که اپلیکیشن‌های ایرانی iOS دچار مشکل شده‌اند. از شهریورماه سال ۱۳۹۶ نیز شماری از اپلیکیشن‌های ایرانی به یکباره از فروشگاه اپ‌استور حذف شدند. نکته اینجاست که کسب ‌و کارهای ایرانی و پس از آنکه اپل همه اپلیکیشن‌های ایرانی را از اپ‌استور حذف کرد، به سراغ همین روش آمده‌اند.

در ادامه دور جدید اقدامات ناجوانمردانه شرکت اپل علیه ایران؛ از روز چهارشنبه هشتم اسفندماه ۱۳۹۷ کاربران ایرانی گوشی‌های iOS با اختلال سراسری در اپلکیشین‌های ایرانی مواجه شده‌اند و قادر به استفاده از آنها نیستند. بیانیه‌ی منتشر شده از سوی از برخی اپلیکیشن‌ها نشان می‌دهد دلیل این اختلال محدودیت‌هایی است که به‌تازگی از سوی اپل برای اپلیکیشن‌های ایرانی اعمال شده است.

اپلیکیشن‌هایی مانند آسان‌پرداخت، اسنپ، فون‌پی، سیب‌اپ و سایر اپلیکیشن‌های بانکی و پرداخت ایرانی از شامگاه چهارشنبه هشتم اسفندماه ۱۳۹۷ روی گوشی‌های آیفون باز نمی‌شوند و بسیاری از کاربران قادر به انجام کارهای روزمره‌ی خود نیستند.

هنگام باز کردن اپلیکیشن‌های ایرانی روی گوشی‌های آیفون خطایی ظاهر می‌شود که می‌گوید این اپلیکیشن از سوی اپل تأیید نشده است و تا زمان تأیید شدن آن قادر به استفاده نخواهید بود.

در این بین بسیاری از اپلیکیشن‌های ایرانی با اعلام بیانیه‌ای به کاربران خود خبر داده‌اند که در حال مذاکره برای رفع این مشکل با اپل هستند و تا زمان رفع این مشکل، کاربران می‌توانند از نسخه‌ی وب این اپلیکیشن‌ها استفاده کرده و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث