کد خبر : 10365
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 21 شهریور 1402 - 7:49
-

گزارش اختصاصی؛

بررسی نامزدهای مطرح در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

بررسی نامزدهای مطرح در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
حقیقت آن که است بین دموکرات ها (به واسطه ضعف ها و ناکارآمدی های بایدن) و بین جمهوری خواه ها (به واسطه ده ها مورد اتهام زنی به ترامپ، یورش به کنگره، افشای اسناد محرمانه و...) چند دستگی و اختلاف ایجاد شده است، با این وجود هر دو حزب همچنان مورد حمایت اشخاص یا گروه هایی قرار گرفته اند، همانطور که مورد انتقاد جدی نیز هستند.؛


سیب پرس-زینب بهمنی –
در انتخابات پیش رو، طیف نامزدهای انتخاباتی وسیع است، از روسای جمهور سابق و فرماندار گرفته تا خواننده، نویسنده و وکیل. لیکن مهم ترین و معروف ترین آن ها را از جنبه های مختلف می توان بررسی کرد.

حقیقت آن که است بین دموکرات ها (به واسطه ضعف ها و ناکارآمدی های بایدن) و بین جمهوری خواه ها (به واسطه ده ها مورد اتهام زنی به ترامپ، یورش به کنگره، افشای اسناد محرمانه و…) چند دستگی و اختلاف ایجاد شده است، با این وجود هر دو حزب همچنان مورد حمایت اشخاص یا گروه هایی قرار گرفته اند، همانطور که مورد انتقاد جدی نیز هستند. برای مثال کم درآمدها، سیاه پوستان، کاتولیک ها، اسپانیائی تبارها ،یهودیان و کارگران فاقد اتحادیه ثابت، قشر دانشگاهی و تحصیل کرده و ساکنان شهر های بزرگ غالبا حامی دموکرات ها هستند. جمهوری خواهان نیز از پشتیبانی ثروت مندان و پروتستان ها و رای شهرهای کوچک و سنتی را در اختیار دارد .در حال حاضر اختلاف میان هر دو حزب بالا رفته و هر دو منتقدین سرسختی دارند. طبق نظرسنجی ان بی سی، ۵۱ درصد دموکرات ها معتقدند که بایدن نباید نامزد انتخاباتی می شد.
 
بررسی شخصیتی کاندیدای مطرح در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا:

۱- جو بایدن

سیاسی: بایدن را می توان شخصیتی با تجربه ی بالای سیاسی دانست، او از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷، چهل و هفتمین معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا بود و هم ‌اکنون ریاست‌جمهوری  آمریکا را به عهده دارد. مدتی سناتور ایالت دلاویر در سنای ایالات متحده آمریکا، مدت ۳۶ سال در سنا، ۴ سال به عنوان رئیس کمیته روابط خارجی، ۸ سال به عنوان رئیس کمیته قضایی سنا فعالیت داشته است.

علمی: او دارای دکترای وکالت و دانش آموخته تاریخ و علوم سیاسی بوده است و گرایش های تحصیلی او در دنیای سیاست به اوکمک کرده است.

نظامی: به نظر می رسد در جایی که بتوان اهداف ایالات متحده را با قدرت سخت به نتیجه رساند، او طرفدار گزینه قدرت سخت است، بایدن به عنوان سناتور وقت طرفدار حمله آمریکا به عراق بوده است و طرح تجزیه عراق به مناطق شیعه، سنی و کردنشین را مطرح کرده است.

شخصیتی: بایدن آشکارا خود را متصل به صهیونیست می کند تا هم از لابی های صهیونیست بی بهره نماند و هم جایگاه خود را به واسطه صهیونیست حفظ کند. او خود اظهار داشته است یک کاتولیک خوب قبل از آنکه مسیحی باشد، باید یک یهودی خوب باشد و او نیز پیش از آنکه مسیحی باشد خود را یک یهودی می‌داند و افتخار دارد که بگوید یک صهیونیست است و به وجود اسرائیل و ملی‌گرایی یهودیان معتقد و پایبند است.

هم اکنون سلامت روان و جسم بایدن تردیدهایی را برای مردم بوجود آورده است و این سوال برایشان مطرح است که سن بالای جو بایدن و توانایی جسمی و فکری وی طی سال‌‌های آینده چگونه کشور و مردم را دچار سرگردانی می کند.

نظر بایدن درباره مذاکرات: در زمان امضای برجام، از حامیان آن بود و بعد از خروج دونالد ترامپ از این توافق، او را سرزنش کرد. او در ادامه «رسیدن به توافق بهتر» را توهم خواند و گفت: برای رسیدن به برجام «چندین سال فشار تحریم، دیپلماسی دقیق و حمایت جامعه جهانی» صرف شده‌است .علی الظاهر بایدن خواستار ازسرگیری روابط ایران و آمریکا بوده و با تغییر رژیم مخالف است. او پس از انتخابات ۱۳۸۸ ایران حامی اغتشاشات بوده و انتقاداتی را مطرح کرد اما بیان داشت آمریکا به سیاست مذاکره ادامه می‌دهد.

نقاط قوت: تجریه سیاسی و برخورداری از لابی گری صهیونیست و هواداری چهره های برجسته و روسای جمهور سابق دموکرات از او نقطه قوتی برای او محسب شده است.

نقاط ضعف: بارزترین نقطه ضعف بایدن تردید در صحت سلامت روان او به علت سن بالای او و اختلالات حواس اوست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث