کد خبر : 10428
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 16:23
-

یادداشت اختصاصی؛

سو‌آپ گازی ایران با ترکمنستان افزایش می یابد

سو‌آپ گازی ایران با ترکمنستان افزایش می یابد
ارمنستان قصد دارد دریافت گاز از روسیه را لغو و از ایران گاز بیشتری برابر صادرات برق بگیرد که یعنی می‌توانیم سو‌آپ گازی با ترکمنستان را افزایش دهیم.؛

سیب پرس-ارمنستان قصد دارد دریافت گاز از روسیه را لغو و از ایران گاز بیشتری برابر صادرات برق بگیرد که یعنی می‌توانیم سو‌آپ گازی با ترکمنستان را افزایش دهیم.

همچنین فرصتی برای افزایش ظرفیت خط لوله انتقال گاز به ارمنستان و نهایتا صادرات به اروپا بدست آمده است. در آینده این انگیزه‌ای جدی برای اروپا خواهد بود که میز مذاکرات با ایران برگردد.

در نتیجه ترکیه با بهانه‌های قدیمی و تبلیغات دوباره به دنبال بستن نیروگاه هسته‌ای ارمنستان افتاده است که احتمالا روسیه نیز همراهیش خواهد کرد! ایران دنبال منفعت خودش باشد.

در خصوص امنیت تاسیسات هسته‌ای ارمنستان:نگرانی‌های سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ آمریکا و اتحادیه اروپا در خصوص این تاسیسات مربوط به واحد ۱(واحد قدیمی زمان شوروی) بود که با ساخت واحد ۲ توسط اروپایی‌ها از مدار خارج (سرد) شده.راکتورهای این نیروگاه مدل VVER و با مدل چرنوبیل (RBMK) متفاوت هستند و مشکلات ذاتی چرنوبیل را ندارند!

واحد ۲ پس از احداث و راه‌اندازی در سال ۲۰۱۵-۲۰۱۶ یکبار هم بروزرسانی و توسعه پیدا کرده. ارمنستان برای توسعه واحد جدید ۳ هم با ژاپنی‌ها قرارداد بسته که از ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث