کد خبر : 10679
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 فروردین 1403 - 9:45
-

یادداشت اختصاصی؛

مقاومت ساختمان رسانه‌های بحران

مقاومت ساختمان رسانه‌های بحران
رسانه های جریان اصلی یکی از بازیگران اصلی در مدیریت بحران هستند. اطلاع رسانی سریع و‌ بی وقفه در بحران و‌ تداوم اطلاع رسانی رسانه‌های جریان اصلی یک مولفه مهم در پاسخ به بحران به منظور اعلام هشدارها، امداد و نجات، اطلاع رسانی تصمیم ها و اقدامات دولت، بسیج منابع و لجستیک، نظارت بر فرآیند پاسخ و کنترل بحران،در هر مرحله از بحران(شروع، حین و پس از بحران) است.؛

 

دکتر منصور ساعی- سیب پرس-رسانه های جریان اصلی یکی از بازیگران اصلی در مدیریت بحران هستند. اطلاع رسانی سریع و‌ بی وقفه در بحران و‌ تداوم اطلاع رسانی رسانه‌های جریان اصلی یک مولفه مهم در پاسخ به بحران به منظور اعلام هشدارها، امداد و نجات، اطلاع رسانی تصمیم ها و اقدامات دولت، بسیج منابع و لجستیک، نظارت بر فرآیند پاسخ و کنترل بحران،در هر مرحله از بحران(شروع، حین و پس از بحران) است.

🔹مقاومت در برابر زلزله ساختمان و سازه ای که رسانه‌ها در آن مستقر هستند، برای تداوم اطلاع رسانی یک امر حیاتی است. یک مطالعه ای در ایران نشان داده است که بیشتر ساختمان های رسانه‌ها و خبرگزاری ها فرسوده بوده و حین بحران طبیعی نظیر زلزله (نه چندان شدید) فرو می ریزند و زیرساخت اطلاع رسانی دچار مشکل اساسی می‌شود و جان روزنامه نگاران و نیروهای ارتباط گر در بحران به خطر می افتد.
🔹ویدئوی  مربوط به زلزله ۷.۴ ریشتری اخیر در در تایوان است. نکته جالب توجه تداوم اطلاع رسانی و آرامش مجری برنامه تلویزیونی در استودیو به دلیل سازه مقاوم وسایل و تجهیزات استاندارد در مقابله با تکان های زلزله است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث