کد خبر : 2419
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1398 - 14:48
دسته‌بندی نشده
-

عضو هیئت مدیره: افزایش درآمد پست ‏ با پاسخگویی به نیازهای مشتریان امکان پذیر است

عضو هیئت مدیره: افزایش درآمد پست ‏ با پاسخگویی به نیازهای مشتریان امکان پذیر است
محمدرضا قادری عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست کشور گفت: افزایش درآمد پست با پاسخگویی به انواع نیازهای مشتری امکان پذیر ‏خواهد شد.؛

محمدرضا قادری روز پنجشنبه در همایش مدیران شرکت ملی پست در تبریز با تاکید بر رویکرد پلتفرمی کسب و ‏کارهای بزرگ در اقتصاد دیجیتال اظهار داشت: ۷۰ درصد اقتصاد دنیا به سمت دیجیتالی شدن پیش می رود که رویکرد همگی ‏مبتنی بر سکوها است، این نوع کسب و کارها در تهران به راه افتاده و در شهرهای دیگر هم به دنبال اجرایی شدن است. ‏

وی ادامه داد: به واسطه فضای دیجیتال نیازهای مردم تغییر یافته و نوعی تنوع در نیازهای مشتری و نحوه پاسخ دهی به آنان ‏ایجاد شده است که امروزه در فضای اقتصاد دیجیتال، پلتفرم ها توانسته فضای جدیدی ایجاد کند.‏

قادری افزود: اگر هم اکنون به دنبال افزایش درآمد شرکت پست هستیم باید هر نوع نیازی را از سوی مشتری پاسخگو باشیم که با توجه ‏به این که امروزه زبان و ادبیات کسب و کارها تغییر یافته، باید خدمات خود را به روزرسانی کنیم.

‏معین حوزه فناوری با بیان این که این شرکت پیوند دهنده کسب و کارهای فیزیکی و فضای مجازی و ‏دیجیتال است، گفت: باید بدانیم که نقطه قوت تمامی شرکت ها، مشتری ها هستند که برای رفتار صحیح و متناسب با مشتری ها ‏نیازمند مدیریت جدید در این حوزه هستیم.‏

وی در خصوص اهداف کلان بالادستی نقشه راهبردی وزارت ارتباطات نیز افزود: پوشش کامل ارائه خدمات الکترونیکی دولتی، ‏افزایش ارائه خدمات نوین و باارزش افزوده بخش ارتباطات و افزایش ظرفیت تبادلات پستی و ترافیکی ارتباطات و اطلاعات ‏منطقه و بین الملل از جمله این اهداف است.‏

قادری با اشاره به چالش های وضع موجود کسب و کار پست گفت: رویارویی با تنوع مشتریان و تغییر مداوم رفتار و ‏نیازمندی های آنها، مدیریت ارتباط و نگهداشت مشتری ، مدیریت شبکه فروش ‏گسترده در سطح کشور، طراحی سرویس ها و خدمات متنوع متناسب با نیاز مشتریان، مدیریت نیروی انسانی گسترده و تغییر ‏فرهنگ سازمانی متناسب با فضای کسب و کار جدید، مدیریت فعالیت های متنوع و ‏منابع کلیدی از جمله این چالش های محسوب می شود.

‏عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست در خصوص مزیت های محوری این شرکت، اظهار داشت: شبکه گسترده تخصصی پستی در ‏سرتاسر کشور، نیروی انسانی گسترده، شبکه حمل و امکانات لجستیکی اختصاصی درون و برون شهری، شبکه ‏و بستر انتقال داده اختصاصی در سطح کشور، مرجعیت و نقش محوری در فضای کسب و کار پست و حمایت و مأموریت ‏دولتی از جمله این مزیت ها است.‏

وی ادامه داد: اهداف استراتژیک کلان شرکت شامل انجام مأموریت های قانونی و اهداف کلان بالادستی، به ‏روزرسانی و تثبیت جایگاه محوری شرکت در سطح بازار، هدایت حداکثری ترافیک رو به رشد بازار (فیزیکی و الکترونیکی) به ‏شبکه پستی، تبدیل رقبای نوپا به شرکای استراتژیک، مدیریت یکپارچه خدمات و فعالیت ها برای بهبود کیفیت و بهینه سازی ‏هزینه ها و افزایش درآمد، توسعه پایدار را به همراه دارد.

قادری بهره مندی از ارزش افزوده کلان ناشی از تجمیع اطلاعات ناشی از تعاملات و تراکنش های تجاری و ‏نگهداشتن مشتریان، استفاده حداکثری و درآمدزایی از امکانات موجود و تبدیل دارایی های غیر مولد به دارایی های مولد، توسعه، ‏تقویت و تکمیل زنجیره ارزش با حداقل تملک و حداکثر سرعت و انعطاف پذیری را از دیگر موارد توسعه پایدار برشمرد.

این عضو هیئت مدیره در خصوص چشم انداز این شرکت گفت: شرکت ملی پست، سکوی ملی کسب و کارهای الکترونیکی و اپراتور ملی ‏خدمات پستی کشور است.‏

وی با اشاره به استراتژی های کلان شرکت ملی پست گفت: مدیریت یکپارچگی خدمات متنوع با رویکرد پلتفرمی مبتنی بر ‏فناوری اطلاعات در کسب و کار، تمرکز بر ارائه خدمات زیرساختی و توسعه سکو و واگذاری توسعه خدمات به شرکای تجاری ‏و مشتریان، برنامه ریزی، باز مهندسی و بهینه سازی فعالیت ها و امکانات متناسب با رویکرد جدید کسب و کار شرکت ملی پست ‏و متمرکز بر مشتری و رقابت و تامین و توسعه امکانات الکترونیکی، فیزیکی و مالی برای کسب و کارهای نوپا به عنوان ‏شرکای استراتژیک از استراتژی های کلان شرکت محسوب می شوند.‏

‏قادری در خصوص پروژه های کلان شرکت ملی پست گفت: اجرای طرح تحول دیجیتال و پیاده سازی معماری پلتفرمی کسب و ‏کار شرکت ملی پست در راستای تحقق سکوی تجارت الکترونیک پست (ستاپ) و توسعه پایگاه مدیریت نشانی مکان محور ‌‏(‏GNAF‏) از مهم ترین پروژه های کلان این شرکت است.‏

وی استراتژی های زمان بندی اجرای برنامه ها را شامل سه استراتژی کوتاه مدت ( شش ماه) به منظور بهینه سازی و آمادگی، ‏میان مدت (یکسال) به منظور تقویت و تغییر و بلند مدت (دوسال) به منظور توسعه و تثبیت دانست. ‏

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث