کد خبر : 9205
تاریخ انتشار : شنبه 18 تیر 1401 - 8:35
-

یادداشت اختصاصی؛

ابتکار رسانه ای مدیریت بحران در ترور شینزو

ابتکار رسانه ای مدیریت بحران در ترور شینزو
این ابتکار مدیریت بحران ژاپنی بیانگر این است که در حین و بعد از بحران هم تیم امداد و نجات و هم تیم پوشش رسانه‌ای از قبل می داند که چه نقش و‌ مسئولیتی برعهده دارد و دچار دستپاچگی نمی شود و وظایف و اصول خود را فراموش نمی‌کند و اخلاق حرفه‌ای را فدای پخش تصاویر تلخی نمی کند که ممکن است به دیده شدن و افزایش رنکینگ کمک کند.؛

.
سیبنا– دکتر منصور ساعی-ترور و جان باختن شینزو آبه دردناک و تلخ است. اما پوشش رسانه‌ای بحران فوق العاده است.

تیم مدیریت بحران برای جلوگیری از نمایش تصویر تن خون آلود شینزو آبه حین انتقال به سمت هلی کوپتر امداد، از پرده ای آبی رنگ استفاده کرد تا روان شهروندان و مخاطبان صدمه نبیند.چون خود خبر به اندازه کافی تلخ است.
تلویزیون ان.اچ.کی ژاپن، یعنی رسانه ملی و رسانه رسمی کشور علاوه بر پیگیری و پوشش خبری لحظه لحظه رویداد، نیز مراقب است، تصاویری را منتشر کند که به سلامت روان مخاطبان ضربه نزند.
این ابتکار مدیریت بحران ژاپنی بیانگر این است که در حین و بعد از بحران هم تیم امداد و نجات و هم تیم پوشش رسانه‌ای از قبل می داند که چه نقش و‌ مسئولیتی برعهده دارد و دچار دستپاچگی نمی شود و وظایف و اصول خود را فراموش نمی‌کند و اخلاق حرفه‌ای را فدای پخش تصاویر تلخی نمی کند که ممکن است به دیده شدن و افزایش رنکینگ کمک کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث