کد خبر : 3531
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 12 دی 1398 - 19:04
-

یادداشت اختصاصی؛

تاثیر بانکداری الکترونیک در کاهش نیروی انسانی

تاثیر بانکداری الکترونیک در کاهش نیروی انسانی
با پیشرفت تکنولوژی یک سری از شغل‌ها از بین می‌رود و جای آن‌ها حرفه جدیدی شکل می‌گیرد. البته این بدان معنا نیست که افراد زیادی بر اساس این اتفاق بیکار می‌شوند.؛

سمیه نیکانلو-سیب پرس
با توجه به اینکه جهان روز به روز به سمت الکترونیکی شدن خدمات رسانی حرکت می‌کند، بانک‌های ایران نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
در واقع زمانی که تکنولوژی پیشرفت می‌کند یک سری از شغل‌ها از بین می‌روند و جای آن‌ها حرفه جدیدی شکل می‌گیرد. البته این بدان معنا نیست که افراد زیادی بر اساس این اتفاق بیکار می‌شوند.
به طور مثال سال هاست آژانس های کرایه خودرو به صورت فیزیکی و تلفنی دیگر از رونق افتاده اند و جای خود را به نرم افزارهای موبایلی درخواست تاکسی داده اند. یعنی همان رانندگان خودرو این بار زیر مجموعه یک شرکت بزرگ به همان فعالیت خود ادامه می دهند.
با وجود این روند از گسترش فناوری در کشور، می‌توان گفت مدیریت مشاغل آسان تر و سرعت خدمات دهی افزایش پیدا کرده و در نهایت ترانزاکشن های بیشتری نیز به علت سهولت در دسترسی اتفاق افتاده است.
در سال های گذشته که IT هنوز نقش پررنگی در کشور و سیستم بانکی نداشت ما در هر بانک دولتی و خصوصی در سراسر کشور نهایتا ۲۰۰ کارمند در حوزه IT داشتیم و مابقی نیروها به صورت متصدی بانکی خدمات را به صورت فیزیکی ارائه می دادند.
با پیشرفت صنعت IT و فناوری در کشور هم اکنون می توانیم مدعی شویم بانک های عامل هم اکنون هر کدام بیش از ۴ هزار کارمند IT به صورت مستقیم در سیستم اداری خود جای داده اند که می تواند بیشتر هم شود.
چه بسا تعداد بیشتری از نیروی انسانی حوزه IT از طریق اَپ های مختلف به صورت غیر مستقیم فعالیت می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث