کد خبر : 4098
تاریخ انتشار : جمعه 20 تیر 1399 - 0:55
-

یادداشت اختصاصی؛

نگاهی به چهار نماد دارا دوم

نگاهی به چهار نماد دارا دوم
شرکت پتروشیمی بندرعباس با نماد شبندر، یکی از بهترین سهام پالایشگاهی به خصوص برای بلند مدتی ها محسوب می شود. در ۱۰ تیر ۹۹ قیمت هر سهم شبندر، ۳۵۲۰ تومان بود که انتظار رشد ۱۰۰ درصدی برای سهم تا اسفند ۹۹ داریم.؛

سایه نیکان/سیبنا

اگر قصد خرید بلوک های صندوق واسطه گری مالی دوم (دارا دوم) دارید بدانید که این ۴ سهم پالایشگاهی سهام خوبی هستند. در ادامه این گزارش سیبنا در ادامه سلسله مطالب مربوط به تحلیل های بورسی در سال رویایی ۹۹، نگاهی داریم به وضعیت این ۴ نماد. با ما همراه باشید.


بررسی سهم شبندر

شرکت پتروشیمی بندرعباس با نماد شبندر، یکی از بهترین سهام پالایشگاهی به خصوص برای بلند مدتی ها محسوب می شود. در ۱۰ تیر ۹۹ قیمت هر سهم شبندر، ۳۵۲۰ تومان بود که انتظار رشد ۱۰۰ درصدی برای سهم تا اسفند ۹۹ داریم.

صندوق واسطه گری مالی دوم

تابلو نماد شبندر در ۱۱ تیر ۹۹ که از سهام عرضه شده در صندوق واسطه گری مالی دوم (دارا دوم) است

شبندر که یکی از سهام عرضه شده در صندوق واسطه گری مالی دوم است، ۲۶ میلیارد و ۶۸۸ میلیون قطعه سهم بوده و ۱۱ درصد شناوری دارد. در بازار دوم بورس است و حجم مبنای ۳.۲ میلیونی دارد. ظرف ۱ سال اخیر، بالای ۴۰۰ درصد رشد قیمتی را تجربه کرده است.

بررسی سهم شتران

شتران از سهام عالی برای سرمایه گذاری بلند مدت است. هر پرتفو خوب بلند مدتی بهتر است درصدی را به شتران اختصاص دهد. شتران ۴۴ میلیارد قطعه سهم است. ۹ درصد شناوری داشته و آن طور که در عکس زیر مشاهده می کنید، قیمت هر سهمش در ۱۱ تیر ۹۹، ۲۴۶۹ تومان در صف خرید میلیونی بود.

صندوق واسطه گری مالی دوم

تابلو نماد شتران که یکی از سهام عرضه شده در صندوق واسطه گری پالایشی (دارا دوم) است.

شتران با EPS به مبلغ ۷۳۲ یکی از سهام خوب گروه فرآورده های نفتی است. شتران ۱۰ هزار تومانی در بهار ۱۴۰۰ دور از انتظار نیست. ۱۶ درصد کل شتران در اختیار شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران است.

بررسی سهم شپنا

شرکت پالایش نفت اصفهان یکی از سهام پالایشگاهی عرضه شده در صندوق واسطه گری مالی دوم (دارا دوم) است. از خوب های گروه فرآورده های نفتی که از سهام بلند مدتی ارزشمند به شمار می رود. قیمت هر سهم شپنا در ۱۱ تیر ۹۹ همانطور که در عکس زیر مشاهده می کنید، ۲۷۹۱ تومان بود که در روز رکورد زنی ۶۶۰۰۰ واحدی شاخص کل بورس، ۲۱۵ میلیون سهم صف خرید بود.

صندوق واسطه گری مالی دوم

تابلو نماد شپنا در ۱۱ تیر ۹۹ که از سهام عرضه شده در صندوق واسطه گری مالی دوم (دارا دوم) است

فقط ۲۲ درصد شناوری داشته و ۵۱میلیارد قطعه سهم است. با eps به مبلغ ۶۲۹ از گزینه های خوب برای سهامداری است. پانزده درصد کل شپنا در اختیار شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی است.

بررسی سهم پالایش نفت تبریز

سهم شبریز از سهام خوب گروه فراورده های نفتی در بازار اول بورس ایران است که در صندوق واسطه گری مالی دوم پالایشگاهی (دارا دوم) حضور دارد. شبریز در ۱۱ تیر ۹۹، ۴۴۱۵ تومان قیمت گذاری شد و ۸ درصد شناوری دارد.

صندوق واسطه گری مالی دوم

نماد شبریز در ۱۱ تیر ۹۹ که از صندوق واسطه گری پالایشگاهی است

کلا ۱۰ میلیارد قطعه سهم است و عدد EPS آن نیز ۱۰۳۵ می باشد. شبریز ۱۰ هزار تومان در ماه های آینده در دسترس است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث