کد خبر : 7830
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آذر 1400 - 12:20
-

آیا داروی جدید جهان را از بحران کرونا نجات می‌دهد؟

آیا داروی جدید جهان را از بحران کرونا نجات می‌دهد؟
این دانشمندان با استفاده از یک آپتامر دی ان ا که قادر است به شکل خاصی به آمینواسید K ۳۵۳ متصل شود و کاری کند که پروتئین اسپایکِ هر نوع ویروس کرونا قادر دستیابی به آن نباشد و این گونه مانع درگیر شدن سلول‌ها شود.؛

به تازگی خبرهای امیدبخشی درباره موفقیت دانشمندان در ساخت دارویی برای پیشگیری و درمان کرونا منتشر شده که امید به عبور از کرونا را بیشتر کرده است.

بە گزارش  سیبنا دانشمندان موفق شدند اولین گام را برای آنچه ممکن است به یک دارو تبدیل شود، بردارند.

نشریه ایل جورناله چاپ ایتالیا درباره تحول در مقابله با کرونا نوشت: تحقیقی که توسط سه دانشمند موسسه فناوری ایتالیا، مدرسه عالی سانت آنّا و دانشگاه میلان در خصوص گیرنده‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE ۲) صورت گرفت، می‌تواند منجر به تولید دارو‌های جدیدی شوند که قادرند مانع ورود ویروس به سلول‌های بدن شوند. هدف این پژوهش ایجاد مانع بر سر راه ابتلا به کووید و نیز انتشار سریع آن در درون سلول‌های انسانی ست. این پژوهش که در مجله علمی Pharmacological Research انتشار یافت شاهد فعالیت توأم این سه مرکز بوده است.

این دانشمندان با استفاده از یک آپتامر دی ان ا که قادر است به شکل خاصی به آمینواسید K ۳۵۳ متصل شود و کاری کند که پروتئین اسپایکِ هر نوع ویروس کرونا قادر دستیابی به آن نباشد و این گونه مانع درگیر شدن سلول‌ها شود.

دانشمندان توضیح دادند که آپتامر کاری به بودن یا نبودن جهش‌ها ندارد و بنابراین می‌تواند برای تمامی انواع سویه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. به عبارتی جهش‌ها به ورودی سلول‌ها کاری ندارند و این دارو ممکن است در مورد هر گونه ویروس کرونایی که از پروتئین اسپایک برای ورود به سلول‌های انسانی استفاده می‌کند، موثر باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث