کد خبر : 9102
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 خرداد 1401 - 13:34
-

آنتیگونه درهمدان ؛

نمایشنامه آنتیگونه سوفوکل در همدان خوانش و اجرا می‌شود

نمایشنامه آنتیگونه سوفوکل در همدان خوانش و اجرا می‌شود
نمایشنامه‌خوانی آنتیگونه، اثر «سوفوکل» از ترجمه زنده‌یاد «شاهرخ مسکوب» با کارگردانی و بازآفرینی «عباس شیخ بابایی» و تهیه کنندگی «قاسم زارع» به روی صحنه می‌رود.؛

به گزارش سیبنا: «حسین زندی» مدیر اجرایی این نمایش در همدان با اعلام این خبر گفت: نمایشنامه‌خوانی آنتیگونه، اثر «سوفوکل» از ترجمه زنده‌یاد «شاهرخ مسکوب» با کارگردانی و بازآفرینی «عباس شیخ بابایی» و تهیه کنندگی «قاسم زارع» به روی صحنه می‌رود.

وی افزود: این اثر در روزهای پنجشنبه ۲۶ و جمعه ۲۷ خردادماه ۱۴۰۱ با خوانشگری قاسم زارع، بهرام ابراهیمی، شیوا خسرومهر، فرزانه نشاط خواه، جمشید جهانزاده، رادمهر کشانی، رضا مهری، ایرج رنجبر، کمال شهبازبگیان، سعید باغبانی، ندا هادیان و دانیال ابراهیمی به روی صحنه خواهد رفت.

زندی در ادامه گفت: خوانش این نمایشنامه ابتدا در روز شنبه ۲۱ خرداد در تهران اجرا شد که در این شهر «امیرحسین غفاری» به عنوان دستیار کارگردان و برنامه‌ریز حضور داشت و در شهر همدان نیز «سعید باغبانی» به عنوان دستیار کارگردان حضور خواهد داشت.

وی افزود: خوشبختانه پس از گذار از دوران کرونا فضای خوبی پدید آمده است و مردم، به ویژه شهروندان همدانی اقبال خوبی به کارهای فاخر فرهنگی نشان می دهند و ما امیدواریم از این نمایشنامه‌خوانی در همدان نیز استقبال خوبی شود.

قاسم زارع؛ تهیه کننده نمایش آنتیگونه نیز درباره پرداختن به آثار سوفوکل گفت: پیرو تمام صحبت‌هایی که قبلاً در نشستی با موضوع فعالیت های گروه هگمتانه همراه عزیزان و دوستان داشتیم، ایدهای را مطرح کردیم که بار دیگر بتوانیم کار مشترکی با بچه‌های تهران، همدان، اصفهان و انجام دهیم و به‌طور کلی همکاران قدیمی و جوان‌های جدید که به حوزه فرهنگ و هنر و به‌خصوص تئاتر پیوسته‌‌اند، بتوانیم کارهایی را هماهنگ و اجرا کنیم و به روی صحنه ببریم.

وی افزود: پیرو همین صحبت‌ها اولین قدمی که داشتیم، کار اجرا و خوانش «ادیپ شهریار» بود که تیرماه ۱۳۹۸ در تهران و همدان اجرا شد، چراکه در شیوه اجرا و خوانش از نظر زمانی فرصت کمی لازم است و سریع‌تر به نتیجه می‌رسیم.

این بازیگر پیشکسوت تئاتر در ادامه گفت: اجراهای ادیپ شهریار با استقبال روبرو شد و در قدم بعدی می‌خواستیم اجرای دیگری را کلید بزنیم که متأسفانه به فضای کرونا خوردیم و بیماری و احوالی که همه در جریانش هستند از ادامه کار جلوگیری کرد و یک وقفه‌ دوساله ایجاد شد. به ناچار مجبور شدیم ساکت باشیم تا فضا آماده و شرایط آرام بشود تا بتوانیم این کار را انجام دهیم .

زارع در پایان گفت: خوشبختانه فعالیت‌های فرهنگی هنری، چه در شهر همدان چه در سایر استان‌های دیگر، حتی تهران رونق گرفته و انجام می‌شود ما نیز ‌به‌فکر افتادیم گام بعدی را که آنتیگونه را بتوانیم به همان شکل سابق نمایشنامه‌خوانی کنیم. ما امیدواریم بعد از اجرای تهران و همدان در اصفهان هم اجرا داشته باشیم تا به قدم‌های بعدی برسیم. ان‌شالله بتوانیم در آینده به شکل اجرا برسیم. یعنی بتوانیم تئاتری را اجرا کنیم که به مدت طولانی‌تری روی صحنه باشد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث