کد خبر : 938
تاریخ انتشار : شنبه 11 اسفند 1397 - 16:29
دسته‌بندی نشده
-

جابه‌جایی ۱۰ میلیون ورقه بهادار در بازار ابزارهای نوین مالی

جابه‌جایی ۱۰ میلیون ورقه بهادار در بازار ابزارهای نوین مالی
معاملات فرابورس ایران در یازدهمین روز از اسفندماه 97 با تغییر مالکیت 688 میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر 3 هزار و 631 میلیارد ریال پایان پذیرفت و شاحص کل پس از افت و خیزهای مکرر با کمتر از یک واحد کاهش در سطح 2099 واحدی ایستاد.؛

در بازار امروز فرابورس در حالی که نمادهای «دماوند»، «مارون» و «بپاس» تا سطح حداکثر ۵٫۶ واحد تاثیر مثبت بر آیفکس به جا گذاشتند، نماد «ذوب» به همراه نمادهای «زاگرس»، «کگهر» و «شراز» مانع از رشد این نماگر شدند و برایند تاثیرات مثبت و منفی نمادها بر شاخص کل در نهایت ۰٫۸۷ واحد از ارتفاع آیفکس کاست.

امروز مبادلات سهام در دو بازار اول و دوم با تغییر مالکیت ۹۸ و ۲۶۱ میلیون سهم به ارزش ۳۲۷ و ۷۹۷ میلیارد ریال خاتمه یافت و در مجموع سه تابلو بازار پایه نیز ۳۰۳ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۵۹ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. نماد ذوب‌آهن نیز با جابه جایی ۱۲۵ میلیون سهم به ارزش ۱۸۱ میلیارد ریال در حالی بالاترین میزان حجم و ارزش مبادلات را در بازار سهام فرابورس تجربه کرد که به عنوان پربیننده‌ترین نماد نیز شناخته شد.

از دیگر رخدادهای امروز بازار فرابورس باید به بازگشایی و توقف چند نماد معاملاتی اشاره کرد. بر این اساس در مقابل توقف نمادهای معاملاتی شرکت‌های ویتانا، خدمات فنی فولاد یزد، شرکت سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران و سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتماد گستر به دلایل مختلفی از جمله نوسان قیمت بیش از ۶۰ درصد در نماد اصلی، افشای اطلاعات با اهمیت و برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام؛ نمادهای معاملاتی شرکت بیمه کوثر، شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید، ریل پردازسیر و شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان بازگشایی شدند.

در سمت دیگر بازار همچنین شاهد خریدو‌فروش ۱۰ میلیون ورقه به ارزش یک هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی بودیم. رصد معاملات اسناد خزانه اسلامی در نمادهای مختلف و نرخ بازده تا سررسید (YTM) این اوراق نشان می‌دهد کمترین نرخ با ۱۹٫۸۸ درصد به «اخزا۷۱۲» و بالاترین به «سخاب۷» با نرخ ۲۴٫۰۸ درصد اختصاص یافت. در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز قیمت این اوراق در دامنه ۲۲۰ هزار تا ۶۲۶ هزار ریال نوسان کرد و در اغلب اوراق تسه و تملی رشد قیمت رقم خورد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث