کد خبر : 3778
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 فروردین 1399 - 18:28
-

یادداشت اختصاصی؛

زنان ودنیای دیجیتال

زنان ودنیای دیجیتال
با وجود نبود زنان در سطح مديريتي ارشد شركت‌هاي فناوري، بسياري از زنان ستيزه‌جو در بنيانگذاري برخي شركت‌ها نقش داشته‌اند. مطمئنا نام اين زنان را تا به حال نشنيده‌اند اما تينا شاركي، بنيانگذار مركز مراقبت از كودكان جانسون، كاترينا فيك، يكي از بنيانگذاران Flickr (كه بعدا ياهو آن را خريد) منا تروت، بنيانگذار و مدير سرويس وبلاگ Six Apart، جنيا بيانچيني، مدير اجرايي Ning (شركتي كه به كاربران امكان مي‌دهد شبكه اجتماعي براي خود ايجاد كنند) و ماريسا مه‌ير، مدير تحقيقات محصولات و تجربيات كاربران ياهو، تنها چندين مثال از اين دست هستند.؛

سایه نیکانلو/سیب پرس
با وجود نبود زنان در سطح مدیریتی ارشد شرکت‌های فناوری، بسیاری از زنان ستیزه‌جو در بنیانگذاری برخی شرکت‌ها نقش داشته‌اند. مطمئنا نام این زنان را تا به حال نشنیده‌اند اما تینا شارکی، بنیانگذار مرکز مراقبت از کودکان جانسون، کاترینا فیک، یکی از بنیانگذاران Flickr (که بعدا یاهو آن را خرید) منا تروت، بنیانگذار و مدیر سرویس وبلاگ Six Apart، جنیا بیانچینی، مدیر اجرایی Ning (شرکتی که به کاربران امکان می‌دهد شبکه اجتماعی برای خود ایجاد کنند) و ماریسا مه‌یر، مدیر تحقیقات محصولات و تجربیات کاربران یاهو، تنها چندین مثال از این دست هستند.

حال اگر زنان در حیطه فناوری اطلاعات به عنوان عناصر تصمیم‌ساز عمل کنند، به دلیل آشنایی با روحیات و تجارب سایر زنان جامعه امکان اعمال نفوذ و گسترش کارکرد‌های IT در جامعه افزایش می‌یابد، بنابراین هر بار که یک نفر به تعداد زنان مدیر در صنعت IT افزوده می‌شود، واقعه خوشایندی است که به تناسب آن ظرفیت و توان جامعه به لحاظ استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی بالا می‌رود و دنیای دیجیتالی زنان روز به روز گسترده تر و محیط های خانوادگی به دلیل آنکه  وظیفه تربیت فرزندان در خانواده برعهده زنان است، تمامی آموزش‌های مربوطه در زمینه آشنایی و استفاده از فناوری ارتباطی و اطلاعاتی از طریق مادران به فرزندانشان منتقل می‌شود  با توجه به نقش تاثیر گذار زنان علمی تر می شود.


زنان بیش از مردان گوشی هوشمند دوست دارند

طبق گزارش گروه نیلسون موبایل تعداد خانم‌هایی که در سال گذشته گوشی هوشمند خریداری کرده‌اند دو برابر شده و به ۴/۱۰ میلیون نفر رسیده است. البته iphone نقش اساسی در افزایش این میزان بازی کرده به طوری که از هر سه دارنده گوشی iphone یکی خانم بوده است.به علاوه شرکت‌هایی چون RIM و پالم نیز با افزایش تقاضا از طرف خانم‌ها روبه‌رو شده‌اند.به علاوه تحقیقات نیلسون نشان داده که خانم‌ها نسبت به مردان در مورد قیمت گوشی‌هایشان حساس‌تر‌ند و نیمی از آنها ترجیح می‌دهند همان برندی را که قبلا استفاده می‌کردند خریداری کنند.

گوشی های مورد علاقه زنان

بررسی‌های شرکت ورایزون وایرلس هم اعلام کرد که زنان کلید ورود به خانه هستند و حدود ۷۱ درصد از آنها درباره انتخاب دستگاه‌های ارتباطی برای اعضای خانواده تصمیم می‌گیرد.گذشته از گوشی اپل خانم‌ها به دستگاه‌های کوچک‌تر و باریک‌تری چون بلک‌بری Curve و پالم‌ سنترو نیز علاقه دارند.براساس تحقیقاتی که در این زمینه توسط شرکت پالم صورت گرفته ثابت شده تعداد خانم‌هایی که گوشی سنتر‌و خریداری کرده‌اند نسبت به مردان دو برابر بوده‌اند. البته افزایش جذابیت گوشی‌های هوشمند برای خانم‌ها چندان عجیب نیست زیرا به همان نسبت بازار گوشی‌های هوشمند نیز در حال رشد و رونق گرفتن است.

زنان جست‌وجوی موبایلی را دوست ندارند

گزارش تحقیقات اخیر نشان داد که مردان بیش از زنان به مرورگری وب با موبایل علاقه‌مند هستند.این تحقیق توسط Opera،‌ شرکت مشهور در زمینه طراحی مرورگر انجام گرفته و هدف آن بررسی نحوه استفاده از مرورگرهای اینترنتی بر روی موبایل و گروه‌های مختلف کاربران است.گزارش این شرکت نروژی مبتنی بر کاربران مرورگر Opera mini بوده که با بیش از ۸۰۰ گوشی تلفن همراه در سراسر دنیا سازگار است.این تحقیق نشان داد که ۱/۸۸ درصد کاربران مرورگری وب را مردان تشکیل می‌دهند، ‌این در حالی است که سهم زنان از مرورگری وب فقط ۹/۱۱ درصد است.در آمریکا درصد کاربر زنی که با استفاده از موبایل خود به مرورگری بر روی اینترنت می‌پرداختند ۴/۱۹ و در مقابل درصد کاربران مرد ۶/۸۰ درصد گزارش شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث