کد خبر : 6101
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1400 - 17:17
-

گروه ترجمه ؛

آخرین وضعیت نئوبانک‌ها در دنیا

آخرین وضعیت نئوبانک‌ها در دنیا
نئوبانک‌ها که به بانک‌های آنلاین، مجازی یا دیجیتال نیز شناخته می‌شوند، نوع جدید از بانک‌ها هستند که کاملاً به شکل آنلاین و بدون شبکه شعب فیزیکی، فعالیت می‌کنند. این مراکز مالی فعال بر پایه فین‌تک، به واسطه ارائه خدمات دیجیتال از طریق مجوز بانکداری خود یا شرکای بانکی خود، با بانک‌های سنتی در چالش هستند.؛
سیب پرس- اروپا، نسبت به سایر مناطق دنیا در زمینه نوآوری در حوزه نئوبانک پیشگام است اما سایر کشورها نیز در حال پیشرفتی سریع در این حوزه هستند.
به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ از سال ۲۰۲۰، بیش از ۳۱۰ نئوبانک در سراسر جهان راه‌اندازی شده که هر کدام به طور تقریبی ۳۹ میلیون کاربر دارند. طبق داده‌های شرکت مشاور مدیریت اروپایی Consulting Exton، از بیش از ۳۰۰ نئوبانک، ۲۵۶ بانک هنوز به حیات خود ادامه داده‌اند و حدود نیمی از آنها  یعنی ۱۱۱ عدد در اروپا واقع شده است.
نئوبانک‌ها که به بانک‌های آنلاین، مجازی یا دیجیتال نیز شناخته می‌شوند، نوع جدید از بانک‌ها هستند که کاملاً به شکل آنلاین و بدون شبکه شعب فیزیکی، فعالیت می‌کنند. این مراکز مالی فعال بر پایه فین‌تک، به واسطه ارائه خدمات دیجیتال از طریق مجوز بانکداری خود یا شرکای بانکی خود، با بانک‌های سنتی در چالش هستند.
Revolut شاید معروف‌ترین نئوبانک انگلیسی باشد که در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد و حساب‌های بانکی، ابزارهای مدیریت پول، معاملات سهام و سایر امور را از طریق یک اپلیکیشن موبایلی ارائه می‌کند. این استارتاپ، از زمان شکل‌گیری بیش از ۱۵ میلیون مشتری خرد را جلب ساخته و در ۳۵ کشور توسعه پیدا کرده است.
امسال Revolut برای دریافت مجوز بانکداری انگلیسی اقدام کرده و برای نسخه امریکایی این مجوز نیز در تلاش است.
به  گزارش  سیب پرس به نقل از اسکای‌نیوز، این استارتاپ اکنون به دنبال یک سرمایه‌گذاری جدید است که ارزشی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار برای شرکت دارد. طبق اطلاعات دریافتی از CB Insights، این ارزش‌گذاری جدید، Revolut را به یکی از ۲ شرکت برتر انگلیس در زمینه سرمایه‌گذاری خطرپذیر تبدیل خواهد کرد.
در بقیه کشورهای اروپایی، ۷۴ نئوبانک در اواخر ۲۰۲۰ فعال بودند که این امر اروپا را در زمینه بانکداری دیجیتال به پیشرفته‌ترین منطقه تبدیل ساخته است.
N26، یک بانک سرشناس است که بیش از هفت میلیون مشتری در ۲۵ بازار دارد. این بانک آلمانی، یک موبایل بانک است که مجوز بانکداری اروپایی خود را از سازمان نظارت بر امور مالی فدرال (BaFin) دریافت کرده است. N26، در ازای کارمزد ماهانه، به مشتریان خود، یک حساب جاری ساده و یک کارت دبیت همراه با امکان برداشت بیش از موجودی، سود سرمایه‌گذاری و حساب‌های ویژه ارائه می‌کند.
N26 در دولت‌های مختلف عضو حوزه پرداخت‌های یکپارچه یورو (SEPA) فعال است و در امریکا طی مشارکت با بانک Axos، خدمات بانکداری ارائه می‌کند. N26 امسال «بیمه N26» را به عنوان بخشی از استراتژی جدید مبتنی بر API راه‌اندازی خواهد کرد که از این طریق به دنبال یکپارچه‌سازی محصولات توسط شرکا و تسهیل انتقال اطلاعات و تراکنش‌ها بین N26 و شرکا می‌باشد.
در لهستان، Holvi یکی از موفق‌ترین بانک‌های دیجیتال اروپا را برای مشاغل آزاد، کارآفرینان مستقل و کسب‌وکارهای کوچک، به وجود آورده است. Holvi که در ۲۰۱۱ تاسیس شد، در کنار بانکداری سنتی، یک پلتفرم آنلاین برای فروش، دریافت صورتحساب و پیگیری گردش مالی فراهم ساخته است. BBVA به عنوان ابرقدرت اسپانیایی بانکداری در سال ۲۰۱۶ مالکیت Holvi را به عهده گرفت.
Bung به عنوان یک بانک چالش‌گر در هلند، توسط Financial Times، یکی از فین‌تک‌های اروپایی با بالاترین سرعت رشد خطاب شده که درآمد آن در سال ۲۰۱۹ ، به ۸/۸ میلیون یورو و نرخ رشد مرکب سالانه آن به ۲۸۰% رسید. بدین ترتیب طبق گزارشات، این بانک در حال نزدیک شدن به وضعیت یونیکورن شدن است.
Bung امسال نخستین بانک چالش‌گر بود که به شبکه تسویه آنی TARGET (TIPS)، ایجاد شده توسط بانک مرکزی اروپا پیوست تا امکان پرداخت آنی در سراسر اروپا را برای کابران خود فراهم سازد.
در فرانسه Qonto، یک نئوبانک معروف برای کارآفرینان و سازمان‌های کوچک و متوسط (SME) است که به حدود ۱۲۰۰۰۰ شرکت در ۴ بازار یعنی فرانسه، اسپانیا، آلمان و ایتالیا خدمت‌رسانی می‌کند.
نئوبانک‌ها در سراسر جهان
اروپا، نسبت به سایر مناطق در زمینه نوآوری در حوزه نئوبانک پیشگام است اما سایر کشورها نیز در حال پیشرفتی سریع در این حوزه هستند.
نقشه بانک‌های چالش‌گر که توسط Aperture به عنوان یک مرکز مشاوره سوئیسی در حوزه استراتژی ارائه و آخرین بار در اوایل این ماه به روزسانی شده است، فضای رونق بانکداری دیجیتال را نشان می‌دهد که جهان را در بر گرفته است.
نقشه بانک‌های چالش‌گر، ارائه شده توسط شرکت Aperture در آوریل ۲۰۲۱
تغییر قوانین در آسیا اقیانوسیه، باعث ایجاد بازار برای اعضای جدید نظیر سنگاپور، هنگ‌کنگ، فیلیپین و اندونزی شده است.
سنگاپور و هنگ‌کنگ به عنوان دو مرکز مالی پیشتاز در منطقه، مجوز بانکداری دیجیتال خود را به تازگی کسب کرده‌اند. تمام هشت بانک مجازی هنگ‌کنگ فعال هستند در حالی در سنگاپور، طبق پیش‌بینی بانک مرکزی، چهار بانک دیجیتال مربوطه، فعالیت خود را در اوایل ۲۰۲۲ آغاز خواهند کرد.
فیلیپین در نوامبر ۲۰۲۰، یک طبقه‌بندی جدید از مجوز بانکداری دیجیتال را تصویب کرد و از فوریه ۲۰۲۱، دو درخواست دریافت نموده است. در اندونزی، انتظار می‌رود دستورالعمل‌های بانکداری دیجیتال تا اواسط ۲۰۲۱ ارائه گردد.
آمریکای جنوبی، منطقه‌ای دیگر است که شاهد رونق نئوبانک‌ها بوده است. داده‌های ارائه شده توسط شرکت مشاور هلندی فین‌تک، Fincog، نشان می‌دهد که از ژانویه ۲۰۲۱، این منطقه مهد تاسیس ۳۰ نئوبانک و بانک دیجیتال فعال بوده است که به بیش از ۵۰ میلیون مشتری خدمت‌رسانی می‌کنند.
نئوبانک برزیل، Nubank، بزرگترین شرکت فین‌تک و باارزش‌ترین شرکت در زمینه سرمایه‌گذاری پرخطر (VC) در منطقه وسیع امریکای لاتین است که طبق اطلاعات CB Insights، ۲۵ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

حوادث